اگر جهاد تبیین نکنیم؛ وظیفه شیعه بودن را درست انجام نداده‌ایم

آبنوش یکی از فرماندهان دفاع مقدس در مراسم جشن بزرگ انقلاب که توسط سازمان تبلیغات برگزار شد،گفت: رهبر معظم انقلاب در همین زمینه فرمودند «جهاد تبیین امری عینی، فوری و قطعی است»، یعنی باید انجام شود و اگر انجام ندهیم وظیفه شیعه بودن را انجام نداده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، سردار سالار آبنوش در مراسم جشن بزرگ انقلاب که امروز (سه شنبه ۱۱ بهمن) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ایام ماه رجب و دهه مبارک فجر قرار داریم که این ایام بر همه فجرآفرینان و فجریاوران مبارک باشد.
 
این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به فرمايش رهبری در خصوص جهاد تبیین ادامه داد: در طول یک هزار و ۲۰۰ سال گذشته که ما شیعیان با فتوا زندگی خود را تنظیم کرده و فهم و بصیرت مان استمرار یافته، در طول این مدت فتوای به این محکمی و صراحت و تأکیدات مکرر از سوی مرجعی صادر نشده است.
 
وی اضافه کرد: براساس فرمایش رهبری امروز جهاد تبیین امری قطعی، فوری، عینی و جدی است.
 
سردار آبنوش در ادامه افزود: جنگ تحمیلی طراحی جهان کفر برای ریشه کنی تشیع و تفکر علوی بود و برنامه ریزی جامع همه کفر بود زیرا خطر انقلاب اسلامی را از بستر تشیع فهمیدند.
 
وی اعلام کرد: وقتی امام خمینی (ره) در بهشت زهرا اعلام کرد من تو دهن این دولت میزنم و دولت تعیین کرده و حکمرانی اسلامی خواهم داشت آن روز خبرنگاری افشا کرد ما بازی فوتبال را ابداع کردیم به تمام بشر القا کنیم یا باید در این زمین بازی کند یا زمین دیگر و راه دیگری وجود ندارد ولی روحانی آمد  و دروازه و راهکار سومی ارائه داد و امروز دروازه سوم و دروازه اصلی شیعه است.
 
این فرمانده دوران دفاع مقدس توضیح داد: آنها برای اینکه تفکر شیعه را بسوزانند جنگ را تحمیل کردند برای نیستی ایران و امروز که در اوج قدرت هستیم، نایب امام زمان ما آمده و فرموده جهاد تبیین امری عینی، فوری و قطعی است یعنی باید انجام شود و اگر انجام ندهیم وظیفه شیعه بودن را انجام نداده ایم.
 
وی اعلام کرد: ۲۷ رده فرهنگی در نظام داریم که روی فرهنگ ما کار کنند ولی در این اغتشاشات جوانانی را در خیابان شاهد بودیم که اگرچه تعدادشان محدود بود ولی حتی یک نفر هم زیاد است و برجستگی این فتوا اینجا دیده می شود.
 
سردار آبنوش گفت: کدام مکتب، دین و مذهب اینقدر فرصت دارد که ما داریم مناسبت های مذهبی، نماز جمعه و جماعت، عاشورا و دهه فجر و مناسبت های مختلف داریم که باید از این فرصت ها استفاده کرد.
 
وی تاکید کرد: علت اینکه امروز روی جهاد تبیین اینقدر تأکید می شود این است که ما با این همه فرصت نتوانستیم استفاده کنیم و در این بین چقدر این ۲۷ رده همسو هستند بنابراین اینجاست که وظیفه مسئولان ارشد هر خطه مشخص می شود که بتوانند اینها را هماهنگ و همسو کنند.
 
فرماتده دوران دفاع مقدس با اشاره به ضرورت تبیین خیانت ها و ظلم رژیم طاغوت به ملت ایران خاطر نشان کرد: نسل جوان نخوانده اند بر ما در دوران طاغوت چه گذشته است، کسانی که امروز تبیین می کنند به درستی واقعیت ها و حقایق را بگویند.
 
کد خبر 1249903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha