برگزاری مراسم اعتکاف در ۲۰۵ مسجد خراسان جنوبی

حجت الاسلام رضایی از اعلام آمادگی ۲۰۵ مسجد در خراسان جنوبی برای میزبانی از معتکفان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی امروز سه‌شنبه (۱۱ بهمن) در دیدار اعضای اعتکاف خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: اعتکاف قبل از پیروزی انقلاب خیلی محدود با تعداد کمی از مردم و بیشتر با محوریت روحانیون برگزار می‌شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: اعتکاف به تعبیر رهبر معظم انقلاب، یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی ایران است که تا قبل از شیوع کرونا ۶ هزار مسجد، پذیرای ۸۰۰ هزار نفر معتکف بودند که ۸۰ درصد ‌آنها را جوانان تشکیل می‌دادند.

 

وی ادامه داد: در فصل ششم بیانیه گام دوم انقلاب، به بحث اعتکاف اشاره شده است که یکی از معجزات پیشرفت انقلاب اسلامی است.

 

رضایی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود که فضای اعتکاف به جامعه تسری داده شود، از برون سپاری برنامه‌های اعتکاف در مساجد به مردم خبر داد و گفت: ۱۶ مسجد ویژه بانوان معتکف پیش بینی شده است.

 

وی از اولویت‌های مباحث قابل طرح در اعتکاف به جهاد تبیین و امیدآفرینی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته کشوری، تصحیح قرائت و برگزاری مراسم ام‌داوود از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در سه روز اعتکاف است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۲۰۵ مسجد در سطح استان برای پذیرایی از معتکفان اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ دانش‌آموز دختر نیز در مصلی‌المهدی (عج) بیرجند معتکف خواهند شد تا مباحث ویژه دانش آموزان در این سه روز، با اهداف ویژه سنین نوجوان دنبال شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1249915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha