تهیه دانشنامه امام خمینی (ص) به سبک ویکی نگاری

دانشنامه امام خمینی به سبک ویکی نگاری تهیه شده است و در آن کلیه شاگردان، استادان، هم بحث ها، نمایندگان و همه کسانی که از امام اجازه دریافت کرده اند یا علمایی که خود امام درباره آنها و نظرات یا رفتارشان ابراز نظر کرده اند نیز مورد توجه می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دانشنامه امام خمینی(س) پس از ۱۵ سال کار علمی مستمر در اواخر سال ۱۳۹۹ به زیور طبع آراسته شد. این دانشنامه ۱۰ جلدی که دارای ۸۶۲ مدخل و ۵۰۰ مدخل ارجاعی در حوزه های تاریخ و حوادث، شخصیت ها، فقه و اصول، فلسفه، عرفان، تفسیر، اخلاق، کلام، سیاست و اجتماع، آثار و کلیات است، به سرعت مورد استقبال و تحسین جامعه علمی و پژوهشی قرار گرفت. از آنجا که دانشنامه مکتوب برای استفاده علاقه مندان با محدودیت هایی مواجه بود و از سویی با توجه به توسعه روز افزون دسترسی آسان به اینترنت و فضای مجازی و وجود ظرفیت های گسترده در این فضا، با نظر یادگار حضرت امام مقرر شد نسخه الکترونیک و چند زبانه دانشنامه امام به سبک ویکی نگاری تهیه شده و مقدمات لازم جهت ایجاد و راه اندازی «ویکی امام خمینی(ره)» فراهم شد و این امر به سرعت توسط جمعی از فضلا، محققان و ویکی نگاران محقق شد.

 

بنابراین گزارش، در دانشنامه ملاک گزینش مدخل، آثار و تألیفات خود امام بوده و کلیه شاگردان، استادان، هم بحث ها، نمایندگان و همه کسانی که از امام اجازه دریافت کرده اند یا علمایی که خود امام درباره آنها و نظرات یا رفتارشان ابراز نظر کرده اند نیز مورد توجه می باشد.

 

کد خبر 1249949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha