زنگ انقلاب در مدارس زنجان نواخته شد

زنگ انقلاب امروز صبح همزمان با سالگرد ورود امام راحل به ایران با حضور امام جمعه زنجان در مدرسه شهید سلیمانی نواخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی در این آیین به پیشینه تاریخی ایران و تمدن هشت هزار ساله اشاره کرد و افزود:  ملتی که احساس هویت کند استعمار را نمی پذیرد. کسی که احساس هویت نکند زود تسلیم می شود.

 

 

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند تا نسل جدید ارتباطش با ریشه های قطع شود، خاطرنشان  کرد: دشمن برای رسانه ها و تبلیغات رسانه ای علیه ایران پول می دهند ولی دارو را علیه ملت تحریم می کند، در همین راستا است.

 


وی با یادآوری اینکه تنها افتخار از آن  جمهوری اسلامی است که در مقابل تجاوز خارجی حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتد، افزود: آمار شهدای انقلاب را نگاه کنیم در می یابیم که انقلاب آسان به دست نیامده است.

 


به گفته آیت الله خاتمی دشمن با هزینه بسیار اغتشاشات اخیر را راه انداخت ولی نتوانست به اهداف خود برسد.

 


وی با بیان اینکه  دشمن خواست مردم را در مقوله آزادی به نداشتن حجاب تنزل داده، در حالی که این آزادی واقعی نیست، تصریح کرد: امروز شمار دانشجویان دختر در کشور و موفقیت علمی آنان در دنیا کم نظیر است، این آزادی واقعی است.

 


استاندار زنجان نیز  انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ کشور و حتی بشریت خواند و افزود: با مطالعات تاریخی در خواهیم یافت که اکنون چه عزتی داریم و پیش از این در چه ذلتی بودیم.

 


محسن افشارچی بر ضرورت مطالعه تاریخ تاکید کرد و گفت: امروز در غرب، تلقی سطحی از مفهوم آزادی وجود دارد، گفت: در مبانی اسلامی خیلی عمیق به آزادی توجه شده است.

 


مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در سخنانی با بیان اینکه شمار فضاهای آموزشی استان از ۷۴۲ مورد در پیش از انقلاب به هزار و ۸۵۷ مورد در زمان حاضر رسیده است، گفت: میانگین باسوادی در استان نیز از ۳۵ درصد پیش از انقلاب اکنون به بیش از ۹۵.۵۲ درصد افزایش یافته است.

 


علی اسماعیلی با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها ۲ دهم درصد معلمان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر بودند، افزود: اما اکنون ۹۲.۵ درصد معلمان در استان مدارک لیسانس و بالاتر دارند و ۲۰۰ نفر از معلمان در استان نیز دارای مدرک دکتری هستند.

 


به گفته وی، در ایام دهه فجر ۵۳ کلاس درس جدید در قالب هفت آموزشگاه در سطح استان افتتاح می شود.

 


اسماعیلی افزود: همچنین در ایام دهه فجر ۴۵ عنوان برنامه در سطح مدارس استان برای بزرگداشت دهه فجر انقلاب برگزار می شود.

کد خبر 1250075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha