تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهوری به خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: تاکنون ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان در قالب اوراق و پول نقد تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد -استاندار خراسان شمالی- عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: متأسفانه تخصیص اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان از سرعت کمی برخوردار است و تا کنون در تمام استان فقط از مجموع اعتبارات فقط ۱۰ درصد تخصیص یافته است.‌

 


این نماینده عالی دولت در استان در این نشست با اشاره به مدیریت مصرف گاز در بحران گذشته عنوان کرد: در نشستی که با وزیر نفت داشتم بر این مسأله تأکید کردم که خراسان شمالی در انتهای خط توزیع گاز قرار دارد و مدیریت چندان اثر بخش نیست زیرا مابقی مصرف سایر استان‌ها به این استان می‌رسد برای همین باید برای خراسان شمالی هم سهیمه‌ای در سوخت مایع مدنظر قرار گیرد.

 


حسین نژاد به اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت آب در استان هم گریزی زد و گفت: با تاکیدات رییس جمهوری، کلنگ پروژه انتقال پساب به پتروشیمی خراسان در دهه فجر به زمین می‌خورد، ضمن اینکه فاز مطالعاتی و برگزاری مناقصه از بخش های زمان‌بر در این پروژه به حساب می‌آمد.

 


وی خاطرنشان کرد: اگر انتقال آب های گلیل و سرانی به استان صورت بگیرد مشکل آب شُرب استان حل می شود و شاهد جهش بخش کشاورزی خواهیم بود.

 


استاندار خراسان شمالی در ارتباط با راهکارهای کاهش و از بین رفتن طعم و بوی بد آب آشامیدنی بجنورد هم گفت: در صورت رفع نشدن مشکل آب آشامیدنی آب بجنورد چاره‌ای جز تصفیه آب با ازن نداریم اگرچه این روش مبلغ آب بهاء را بیشتر می‌کند ولی بوی نامطلوع آب را از بین خواهد برد.

 


حسین نژاد همچنین به رضایت خود از انتقال حساب های بانکی صنایع بزرگ استان مثل پتروشیمی به بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: با این شرایط، بانک‌ها موفق شدند تسهیلات قابل قبولی را واگذار کنند.

 


وی همچنین با گلایه نسبت به برخی از مدیرانی که طی این ایام گزارشی از اقدامات انجام شده‌شان را به اطلاع مردم نرساندند، ضرب‌الاجل داد که تا اواسط هفته آینده این مهم را محقق کنند.

 


گفتنی است، طی ایام دهه فجر  ۴۶۹‌ پروژه با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان افتتاح و ۴۷ پروژه با اعتبار سه هزارو  ۱۲۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

 

 

 

کد خبر 1250163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha