جشنواره رضوی می تواند محل وفاق همه جریان های فکری و جریان ساز هنر و رسانه باشد

مرتضی سعیدی زاده گفت: جشنواره فرهنگی و هنری رضوی می تواند محل وفاق همه جریان های فکری و جریان ساز هنر و رسانه باشد .

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست نوزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با حضور محمد خراسانی زاده، مدیر کل ارشاد استان تهران، غلامرضا سپهری، رییس انجمن خوشنویسان تهران و دبیر جشنواره و مرتضی سعیدی زاده، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) پیش از ظهر امروز 12 بهمن در بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد.

 

 در این نشست « مرتضی سعیدی زاده»، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: متولی جشنواره ملی خوشنویسی رضوی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) است که ماموریت اش احیای امر امام رضا (ع) است؛ مخاطب حضرت امام رضا(ع) همه مردم و همه ظرفیت های جامعه بشری است. نقش ما در بنیاد بنیاد بین المللی امام رضا (ع) انتقال مفاهیم و زیبایی ها کلام اهل بیت (ع) است و مهمترین حوزه برای انتقال آن زیست بوم هنر و رسانه است.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) اظهار کرد: جشنواره ملی خوشنویسی رضوی عمومی ترین جشنواره کشور در 19 سال گذشته بوده است؛ دریافت 8 میلیون و 500 اثر در این نوزده  دوره نشان می دهد  که جشنواره توانسته است جریان رضوی را در کشور گسترش بدهد و این نشانه دلدادگی مردم و اصحاب هنر به این جریان است.

 

مرتضی سعیدی زاده  با تاکید بر تخصصی شدن جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) اظهار کرد: ما باید به تخصصی شدن جشنواره خوشنویسی امام رضا بپردازیم و محصولات  این جشنواره باید در اختیار مردم قرار گیرد. انتظار داریم جشنواره متحول شود و با رویکردهای تخصصی برگزار می شود.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع)  با اشاره به شورای سیاستگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی گفت: اعضای شورای سیاستگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی  متشکل از بنیاد بین‌المللی فرهنگی‌هنری امام رضا(ع)، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران  است و علاوه بر شورا  جشنواره دبیر تخصصی دارد.

وی با اشاره به جریان توانمندسازی هنرمندان و برگزاری  کارگاه های آموزشی در جشنواره ملی خوشنویسی رضوی  اظهار کرد: یکی از رویکردهای ما در این دوره این توانمندسازی هنرمندان در بستر جشنواره در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی است. در نوزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از داوران برتر سطح کشور برای داوری آثار  استفاده می شود.

 

مرتضی سعیدی زاده  تصریح کرد: برای محصولات نوزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 2 رویکرد تعریف می کنیم؛ رویکرد اول در بستر فضای مجازی و  رویکرد دوم در فضای عمومی است و در انتهای جشنواره تولیدات جشنواره در فضای مجازی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد  همچنین در یک بانک اطلاعات جامع رضوی آثار قرار می گیرند.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع)  اظهار کرد:  بنیاد در بستر حقیقی جامعه به سمت  اجرای برنامه های سرود، تئاتر، شعر خوانی و ... در هفته فرهنگ رضوی است چرا که جشنواره رضوی می تواند محل وفاق همه جریان های فکری باشد و جریان ساز و محل وحدت هنر و رسانه باشد.

 

 

کد خبر 1250180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha