برنامه های قرآنی نیروی هوایی ارتش در دهه فجر تشریح شد

حجت الاسلام قاضی در تشریح برنامه های قرآنی نیروی هوایی ارتش در دهه فجر از برگزاری مسابقه حفظ سوره فجر ویژه فرزندان زیر ۱۵ سال در بهمن ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

حجت الاسلام سید احمد قاضی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به برنامه های قرآنی پیش بینی شده برای کلیه یگان های این نیرو گفت: بحمدالله امسال نیز نیروی هوایی با عزمی راسخ در جهت پیشبرد برنامه های قرآنی گام های بلندی برداشته است که اجرای برنامه های قرآنی در دهه فجر تنها گوشه ای از تلاش های این نیرو برای احیاء فرهنگ قرآنی است ، در این راستا مقرر شد تا پویش قرآنی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم با رویکرد طرح تدبر در ایام دهه فجر همزمان به صورت حضوری و وبیناری در تمامی مساجد پادگان ها و شهرک های سازمانی با تلاوت آیه شریفه جاءالحق و ذهق الباطل... برگزار و در کانالهای قرآنی مربوطه بارگزاری می  شود.

 

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش افزود: برگزاری مسابقه قرآنی حفظ سوره مبارکه فجر ویژه فرزندان زیر 15 سال، و همچنین مسابقات قرآن کریم به صورت شفاهی و کتبی ویژه تمامی مقاطع اعم از دانشجویان، هنر آموزان و کارکنان وظیفه همزمان با برگزاری نمایشگاه های قرآن کریم جهت عرضه محصولات قرآنی، فرهنگی روز 12 الی 22 بهمن 1401 در فضای حضوری مساجد پادگان ها و شهرک های سازمانی و همچنین در تمامی مهد های قرآن و مدارس کوی های سازمانی دایر می شود.

 

وی ادامه داد:مسابقات هنری نیز با محوریت قرآن اعم از نقاشی، کاردستی، شعر، سرود و دیگر برنامه های متناسب با سن فرزندان کارکنان در ایام دهه فجر به صورت حضوری و وبیناری در کلیه  مساجد پادگان ها و شهرک های سازمانی اجرا می  شود.

 

حجت الاسلام قاضی تصریح کرد: تجلیل از اساتید و معلمان قرآنی شاغل در دارالتحفیظ ها و کلاسهای قرآنی و تقدیر از نو حافظان قرآن کریم در کلیه یگانها نیز یکی دیگر از برنامه های قرآنی ایام الله دهه فجر است.

 

وی گفت: برگزاری مرحله اول خانه های قرآنی نیز در فضای حضوری مساجد پادگان ها و شهرک های سازمانی ویژه کارکنان مجرد و کارکنان و همسران آنان نیز همزمان با اعزام کاروان قرآنی انقلاب به یگان های تابعه برابر سنوات گذشته انجام خواهد شد.

 

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش  با تاکید بر ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) اظهار داشت: ترویج سیره ائمه اطهار (ع) به عنوان یک تکلیف شرعی و وظیفه عمومی نیز روزهای 12 الی 22 بهمن 1401 در فضای حضوری مساجد پادگان ها و شهرک های سازمانی به مناسبت میلاد امام محمد تقی (ع)، رحلت حضرت زینب کبری (س) و میلاد امیر المومنین (ع) و همچنین روز پدر با محوریت چهل حدیث و حکمت های نهج البلاغه و زندگی نامه و سیره ی ائمه اطهار (ع) در قالب مسابقات از جمله ترجمه و مفاهیم حدیث، کتابخوانی، حغظ حدیث، نقاشی و خطاطی برگزار می شود.

کد خبر 1250204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha