ایجاد شور و نشاط اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد/حضور ۸۰ گروه در جشنواره سرودهای انقلابی

درخشان هدف از حضور گروه های سرود را ایجاد نشاط اجتماعی و شادی سرور در ایام دهه فجر دانست و گفت: حضور این کاروان در شهرهای مختلف استان به جهت بهره مندی همه مناطق از برنامه های فرهنگی شاد و مفرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، امین درخشان ظهر امروز (۱۲ بهمن ماه) در نشست خبری و همچنین آئین رونمایی از پوستر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت های خبرنگاران، اظهار کرد: امسال دو فیلم از تعداد ۲۴ فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به تهیه کنندگی سید رضا محقق از هنرمندان خوش ذوق و با استعداد استان کهگیلویه و بویراحمد بود که این موفقیت بزرگ را به این هنرمند تبریک عرض می کنم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از تلاش برای نمایش فیلم های این هنرمند در قالب جشنواره فیلم فجر استان خبر داد و گفت: یک اثر هم از آقای افشین پور هنرمند فیلمساز و توانمند گچسارانی در بخش دیگری پذیرفته شد و می توان گفت که استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سه اثر دارد که شاهد موفقیت بسیار خوب هنرمندان استان هستیم.

 

وی ادامه داد: در عرصه های دیگر نیز شاهد موفقیت هنرمندان استان در جشنواره های ملی بودیم که در عرصه هنرهای نمایشی تئاتر امسال شاهد دو اثر نمایشی از استان در جشنواره تئاتر فجر بودیم.

 

درخشان با اشاره به اینکه دو اثر شرکت کننده در این جشنواره ارزشی بودند، افزود: یکی از این آثار مربوط به شهدای غواص بود که مورد استقبال بسیار خوب مردم در تئاتر شهر قرار گرفت و با کیفیت بسیار خوبی به اجرا رفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این نشان از توجه سیاست و رویکرد ما به تولید آثار بومی و آئینی در استان به ویژه تولید آثار ارزشی و توجه به مولفه های ارزشی و باورهایی است که متناسب با ذائقه مردم استان در عرصه فرهنگ ارائه می شود دارد.

 

وی با بیان اینکه امسال، سال درخشش استان در جشنواره فجر است، ابراز داشت: جایزه بهترین بازیگر کودک جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز به ابوالفضل پارسا ۶ ساله علق گرفت و این موفقیت بزرگ را به این بازیگر کودک تبریک عرض می کنم.

 

درخشان ضمن اشاره به اینکه در جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز اثر نقاشی یکی از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد پذیرفته شده، گفت: ما میزبان جشنواره های دیگر ملی در استان از جمله جشنواره موسیقی فجر خواهیم بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به اینکه نقش و اهمیت موسیقی در نشاط اجتماعی و آن هم در شرایط فعلی بسیار برای استان حائز اهمیت بود، پیگیر میزبانی جشنواره‌ موسیقی فجر در گستره ملی بودیم و با استان های همجوار هماهنگی لازم صورت گرفت که فرهنگ، محتوا و تولید آنها متناسب با فرهنگی استان ما باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن تا سوم اسفند در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

 

درخشان به میزبانی جشنواره تجسمی فجر در استان اشاره کرد و ادامه داد: انشالله شاهد تولید آثار فاخر و ارزشمند هنرمندان در رشته های مختلف هنرهای تجسمی خوشنویسی، گرافیک، پوستر، نقاشی و ... خواهیم بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از آنجایی که توقع توجه به قشر نوجوان در سطح جامعه از طرف افکار عمومی و خانواده وجود داشت، امسال جشنواره سرودهای انقلابی در دستور کار قرار گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره کار خود را همزمان با کاروان «آوای چکاوک» آغاز کرده و بیش از ۸۰ گروه سرود در استان اعلام آمادگی کردند که اختتامیه این جشنواره نیز ۲۴ بهمن ماه برگزار و برگزیدگان به جشنواره ملی سرود فجر اعزام خواهند شد.

 

درخشان با بیان اینکه این فعالیت ها در قالب کاروان «آوای چکاوک» که امروز کار خود را از یاسوج آغاز می کنند به عنوان فعالیتی ابتکاری با همکاری معاونت فرهنگی و هنری سپاه فتح، مرکز آفرینش های سپاه، صدا و سیما، آموزش و پرورش، شهرداری و سایر نهادهای فرهنگی آغاز شد، ضمن اینکه این کار بی نظیر و بی بدیل بوده که در مرکز نیز به عنوان یک الگو برای دیگر استان ها مطرح شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت کاروان ۵۰ نفره هنرمندان در اتوبوسی که مزین به نمادهای دهه فجر است، گفت: دو گروه سرود، نمایش، موسیقی محلی، موسیقی و سرودهای انقلابی، شعر و سایر رشته ها و مولفه های فرهنگی و هنری در قالب این کاروان به همه شهرهای استان سفر خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه این کاروان به صورت میدانی در مرکز شهرها به اجرای کارهای هنری برای مردم خواهند پرداخت، اظهار کرد: همچنین کاروان با حضور در برخی از مدارس شهرستان ها برنامه های خود را همراه با پوشش خبری از طرف صدا و سیما به جامعه هدف ارائه خواهند داد.

 

درخشان هدف از حضور این گروه را ایجاد نشاط اجتماعی و شادی سرور در ایام دهه فجر در جامعه به ویژه بین نسل نوجوان و جوان جامعه دانست و تاکید کرد: حضور این کاروان در شهرهای مختلف استان به جهت بهره مندی همه مناطق از برنامه های فرهنگی شاد و مفرح است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هدف ما تمرکززدایی بود که برنامه ها در شهرستان ها، مناطق کمتر برخوردار، روستاهای پرجمعیت و مراکز بخش‌ها از برنامه های نشاط آور مرتبط با دهه فجر بی‌نصیب نباشند.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در کمیته فرهنگی، هنری ستاد دهه فجر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای مرکز استان و شهرستان ها مصوب شد.

 

درخشان اظهار کرد: محوریت اصلی برنامه ها ایجاد نشاط اجتماعی، یعنی توجه به سرود، موسیقی، نمایش، طنز اجتماعی، شعر و همه مولفه های فرهنگی و هنری و جهاد تبیین در این عرصه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر قرار است که ما در عرصه جهاد تبیین قدمی برداریم، از گذر همین برنامه‌ها و تولید محتوا انجام می‌شود و به نوعی این برنامه ها تبیین اهداف فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی را به شکلی تبیین خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه ها در شهرستانها با همین موضوع ها برگزار خواهد شدف افزود: جشن های فرهنگی و هنری در مدارس بسیاری از شهرستانها با همکاری ستاد دهه فجر شهرستان ها در روستاهای پرجمعیت مد نظر قرار دارد.

 

درخشان گفت: مراسم های بزرگداشت نیز در قالب های فرهنگی و هنری برای بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، اندیشمند فاخر فرهنگی در سطح ملی و از مطالبات جدی ماست ابلاغ شده و برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی نیز در عرصه برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 1250213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha