نهضت مهارت‌آموزی در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارد

ملایی هزاروندی، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ۱۹ گروه هدف را در تقویم آموزشی خود قرار داده است و نهضت مهارت‌آموزی را در گام دوم انقلاب به عنوان حرکت ملی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی، امروز (جمعه ۱۳ بهمن) در دیدار با فرماندار اندیمشک اظهار کرد: موضوع اشتغال به عنوان‌ دغدغه امروز مسئولان نظام است و پیوست سند اشتغال باید سند مهارت باشد و آموزش‌ها در فنی و حرفه ای بر خلاف سایر آموزش‌ها، بر اساس مشاغل تدوین شده است.

 

مدیرکل آموزش و فنی حرفه‌ای خوزستان افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ۱۹ گروه هدف را در تقویم آموزشی خود قرار داده است و نهضت مهارت‌آموزی را در گام دوم انقلاب به عنوان حرکت ملی در دستور کار قرار دارد.

 

وی اذعان کرد: با اجرای طرح‌های کهاد و نخلستان به دنبال این هستیم که مهارت را جایگزین مدرک کرده و روند اشتغال را تسهیل کنیم که در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت تأثیرگذار است.

 

پیمان جهانگیری نیز تصریح کرد: امروز مهارت برای اشتغالزایی یک رکن مهم است و فراگرفتن مهارت کاربردی و حرفه‌ای که در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد می‌تواند در امر اشتغالزایی بسیار راهگشا باشد.

 

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: نمونه بسیاری در اندیمشک وجود دارد که مهارت‌آموختگان بعد از اخذ مدرک از فنی و حرفه‌ای برای خوداشتغالی ایجاد کردند اما با توجه ظرفیت بسیار بالای این شهرستان، نیاز به فعالیت بیشتر در این خصوص است.

 

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان اندیمشک تمایل داریم که در موضوع اشتغال، سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد که در همین راستا بانک‌ها باید از مهارت‌آموختگان فنی وحرفه‌ای که قصد ایجاد اشتغال دارند، حمایت ویژه‌ای کنند.

 

کد خبر 1250387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha