امام علی (ع) در زندگی به‌عنوان مصداق و معیار عملی است

آیت الله اراکی با بیان اینکه امام علی(ع) میزان و الگوی بشریت است، گفت: ما امام علی(ع) را در زندگی به‌عنوان مصداق و معیار عملی می دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، آیت‌الله محسن اراکی روز پنجشنبه در دوازدهمین همایش ملی سیره علوی لرستان در دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد، اظهارداشت: امام علی (ع) در تفکر اسلامی و قرآن کریم میزان هستند و اوصاف و واژگان فراوانی را به خود اختصاص داده اند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه  امام علی(ع) میزان و الگوی بشریت است و جوامعی امروز الگوی دنیا هستند که به این میزان نزدیک باشند، افزود: امیرالمؤمنین(ع) شاهد بر حق و معجزه الهی با پیامبر گرامی اسلام است.

 

وی واژگان میزان، شاهد و صراط در توصیف امام علی(ع)، عنوان کرد: امام علی (ع) صراط مستقیم است و واژگان میزان، شاهد و صراط مستقیم برگرفته از وحی الهی بوده و برای نشان‌دادن راه به‌کار رفته است.

 

آیت الله اراکی با بیان اینکه امام علی(ع) نمایانگر نیکی و تقوی در قرآن کریم است، گفت: همه اینها نمایانگر میزان‌ بودن حضرت علی(ع) در تاریخ است.

 

وی ادامه داد: از اختلافات ما با جهان غرب و جریان های انحرافی در تاریخ اسلام بعد از رسول اکرم (ص) این است که برای شناخت حق نیازمند میزان و الگو و شاهد عینی هستیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام واژه شیعه به ‌معنای راهروی انسان دیگری در عمل است، عنوان کرد:  وقتی به ما شیعه امیرالمؤمنین اطلاق می‌شود به‌ معنای آن است که امام علی(ع) را در زندگی به‌عنوان مصداق و معیار عملی می دانیم و هیچ مذهبی این ادعا را ندارد و نمی تواند اثبات کند.

 

وی اظهارکرد: امیرالمومنین میزان عمل است که درستی و نادرستی عمل و انسان ها با ایشان سنجیده می شود و این خاصیت شخصیت امیرالمومنین است.

 

آیت الله اراکی با بیان اینکه امروز جامعه ایران به برکت انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری جامعه میزان در دنیا است، خاطرنشان کرد: تمام شخصیت های دنیا جامعه ایران را میزان می شناسند و آنهایی که با جمهوری اسلامی هستند طرفداران حق هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر روشن شد که افراد فاسد علیه جمهوری اسلامی هستند و هر موجودی که مشکل شخصیتی دارد و خود را منطبق با جمهوری اسلامی نمی بیند نمی تواند با نظام باشد، گفت: هر کسی که خود را با ایران منطبق نمی‌داند در جریان مخالف جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد و این معنا در اغتشاشات اخیر روشن شد.

کد خبر 1250392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha