اسلام، هژمونی دو قدرت شرق و غرب را در هم شکست/ امام خمینی (ره) با مهندسی درست و جامع، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند

حجت‌الاسلام ادیانی گفت: امام خمینی (ره) ثابت کرد که دین توانست به بهترین وجه در برابر دو قدرت مسلط، هژمونی سوسیالیستی شرق و امپریالیستی غرب الگوی جدیدی را به تصویر بکشد و ۴۴ سال است که توانسته در برابر تمامی هجمه ها تاب بیاورد و همچنان پیش برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی امروز (پنجشنبه ۱۳ بهمن) در مراسم یادواره شهدای روحانی استان گلستان اظهارکرد: استکبار به ویژه بعد از فتوای تاریخی میرزای بزرگ به نقش روحانیت و دین در رخدادهای اجتماعی و تاثیر مرجعیت شیعه وقوف پیدا کرد.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: پس از آن بود که همه دستگاه‌های استکباری و معاندین بسیج شدند و تبلیغ کردند که دین از سیاست جداست. همه مردم باور کرده بودند که دین از سیاست جداست.

 

وی با اشاره به اینکه تفکر «دین افیون توده‌هاست» در باور جامعه نشسته بود، افزود: جریان چپ اینگونه القا می کرد که دین امری الهی و قدسی و رابطه فرد با خداست و ربطی به اجتماع ندارد.

 

حجت‌الاسلام ادیانی با بیان اینکه شروع نهضت امام خمینی (ره) از سال ۱۳۳۸ بوده است، گفت: در آن زمان حتی بخشی از حوزه و روحانیت نیز پذیرفته بودند که اگر یک روحانی می‌خواهد محترم شمرده شود، نباید کاری به سیاست داشته باشد.

 

وی گفت: آن موقع آخوند سیاسی، بار منفی داشت اما امام خمینی (ره) تاکید کرد که آخوند سیاسی بد نیست بلکه آخوند درباری نباید وجود داشته باشد.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا افزود: در چنین شرایطی امام خمینی (ره) با مهندسی درست و جامع، شرایط را برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی فراهم کرد. یاران خود را پرورانید و هسته اولیه که باید فکر انقلاب را در کشور ترویج می‌کردند را ایجاد کرد.

 

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با تفسیری بدیع و نو از دین و آموزه‌های آن که دین تمام سیاست است و می‌تواند از گهواره تا گور مسائل استان را حل کند و می‌تواند به بهترین وجه در برابر دو قدرت مسلط، هژمونی سوسیالیستی شرق و امپریالیستی غرب الگوی جدیدی را به تصویر کشید که ۴۴ سال است که توانسته در برابر تمامی هجمه ها تاب بیاورد و همچنان پیش برود.

 

کد خبر 1250446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha