دینداری و مردمی بودن، دو رکن اساسی انقلاب اسلامی است

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ده فجر به ثمر نشست و این دهه، دهه خاصی است و باید آن را گرامی داشت و دستاوردهای آن را باید بیان کرد، گفت: دینداری و مردمی بودن، دو رکن اساسی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری روز جمعه 14 بهمن ماه در خطبه های این هفته نمازجمعه بجنورد اظهار کرد: این انقلاب نشات گرفته از دین و تکیه شده از مردم به نتیجه رسید و دینداری و مردمی بودن دو رکن اساسی انقلاب اسلامی است.

 

 

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: مردم براساس آموزه های دینی در میدان آمدند زیرا که رژیم پهلوی دین را به سخره گرفته و مکتب اسلامی را کنار گذاشته بود و بهاییت در حال ترویج بود، مردم دیدند استعمارگران به وسیله دست نشانده هایشان اقتصاد کشور را از بین بردند و ثروت ملت را دزدیدند.

 

 

حجت الاسلام نوری همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل زلزله ای که در خوی اتفاق افتاده هلال احمر اعلام کرده به کمک مردم نیاز دارد، امید است مردم برای ابراز همدردی به آنان کمک کنند تا بتوانند ذخیره ای داشته باشند.

 

 

وی ضمن تبریک ولادت امام علی(ع) بیان کرد: نمونه و شبیهی مثل ایشان در دنیا وجود ندارد و این افتخار نصیب شیعیان شده که چنین نعمت بزرگی و الگوی ویژه ای در زمان شماست و ما پیرو ایشان هستیم.

 

 

وی تصریح کرد: در وجود ایشان همه خوبی ها و فضائل جمع شده بود، حاکم همه جامعه اسلامی بود و همه بیت المال در اختیارش بود، زهد را به همراه داشت و نان خشک و جو می خورد، در سختی های معیشت و زندگی که بیشتر بود برای ایشان بد بود که با شکم سیر بخوابد و بقیه گرسنه بخوابند.

 

 

 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ما مسئولان نمی توانیم مثل علی باشیم، اما باید تلاش کرد حداقل مسیر ایشان را طی کنیم و به ایشان نزدیک شویم و بیش از حقمان از بیت المال استفاده نکنیم و از ابزار و اموالی که در اختیار داریم استفاده ناصواب نکنیم.

 

 

حجت الاسلام نوری افزود: امام علی(ع) صبر و بردباری بالایی داشت و در خیبر و احد شجاعت بالایی داشت و در اوج بردباری و شجاعت و در عین فقر، اهل جود و بخشش بود.

 

 

کد خبر 1250514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha