آسیب مسئولانی که انقلابی عمل نمی‌کنند بیشتر است تا آشوب‌ها

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه امروز ولی فقیه پایگاه حفظ نظام اسلامی است، گفت: دشمن قصد نابودی این پایگاه با سلب اعتماد عمومی را دارد و وظیفه همه به ویژه مسئولان حفظ این پایگاه با عمل انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه همدان اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی دو نوع حکومت در دنیا مطرح بود یکی حکومت مبتنی بر دیکتاتوری و هوای نفس شاه و دیگری حکومت های مبتنی بر دموکراسی و جمهوری که هر دو مبتنی بر حذف حرف خداوند از اداره جامعه بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: مثل جدا کردن دین از سیاست، جدایی مردم به ویژه جوانان از دین و مذهب، گسترش مبانی انحرافی در دانشگاه ها و سرگرم کردن جوانان به مواد مخدر و عیاشی مواردی است که امام راحل آن را بیان کرده اند.

آیت الله شعبانی موثقی بیان کرد: شاه ایران می خواست فرعون باشد و حرف خداوند را حذف کند و با نافذ کردن برخی فرقه های انحرافی مثل بهائیت، کشور را به سمت حذف اسلام پیش برد و در این فضا مردم ایران وارد عرصه مبارزه با رژیم استبدادی شدند.

وی گفت: بسیاری از گروه های دیگر هم از دهه 1340 برای مبارزه با استبداد شکل گرفت مانند سازمان مجاهدین که بعدها به منافقان معروف شدند و هسته اولیه آنها در سال 1344 با رویکرد مسلحانه شکل گرفت و بسیاری احزاب چپ گرا و چریکی هم تشکیل شد.

امام جمعه همدان اعلام کرد: با این حال چون هیچ یک از آنها درون مایه و رهبری دینی نداشت؛ نتوانست مردم را با خود همراه کند تا اینکه در کش و قوس مبارزه با حکومت پهلوی، تعبیر حکومت دینی از طرف امام راحل که از جوانی فردی سیاسی بود؛ مطرح شد و توانست حرکت مردم ایجاد کند.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه حرف امام(ره) درون مایه دینی داشت و وحدت سیاسی در بین ملت ایجاد کرد، گفت: از اساسی ترین عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی، شخصیت امام راحل و مرجعیت دینی بود.

وی اظهار کرد: امام(ره) توان بسیج کردن توده ها را داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم توانست انقلاب را باوجود اختلاف های داخلی نگه دارد و به دلیل همین تأثیر، دشمن همه توان خود را مبارزه با ولایت فقیه گذاشته است و گاهی تقصیر دیگران را هم به گردن ولایت فقیه می گذارد.

 امام جمعه همدان تصریح کرد: تمرکز دشمن در آشوب های اخیر بر مسئله ولایت فقیه هم این است که ولایت فقیه مانند امام راحل محور وحدت داخلی است وگرنه احزاب سیاسی توان نگهداشتن مردم در میدان را نداشتند.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: امروز ولی فقیه پایگاه حفظ نظام اسلامی است و دشمن قصد نابودی این پایگاه با سلب اعتماد عمومی را دارد و اگر این شیرازه از هم بپاشد با احزاب سیاسی خیلی مشکلی ندارد زیرا می داند آنها توان حفظ نظام را ندارند.

وی تأکید کرد: امروز وظیفه همه ما مراقبت از این پایگاه است و دشمن با کپی برداری از کارهای امام مثل شعارنویسی به دنبال براندازی نظام است در حالی که جمهوری اسلامی برخلاف حکومت شاه، مردم پایه است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: با وجود مردمی بودن نظام، مشکلاتی مانند مسائل اقتصادی و معیشت است که باید اصلاح شود و راه اصلاح آن تغییر کل نظام نیست.

وی افزود: آسیب مسئولی که به گفتمان انقلاب اسلامی، آرمان های امام و تحقق اهداف انقلاب اعتقادی ندارد و اتقلابی عمل نمی کند از آشوب ها بیشتر است.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه مولدسازی تنها به معنی فروش اموال نیست بلکه باید بهره وری بیشتر شود، گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر رشد اقتصادی است و یکی از عوامل رشد اقتصادی، مقدار دخالت دولت و قانونگذاران در فعالیت های اقتصادی مردم است و باید فرایند اقتصاد مردمی تسهیل شود.

وی افرادی که در تریبون نماز جمعه به مردم گزارش می دهند به وسیله ذوستان ما راستی آزمایی می شود؛ بنابراین مراقب آمارهایی که می دهند؛ باشند.

آیت الله شعبانی موثقی با انتقاد از وضعیت باغ بهشت همدان هم در فصل زمستان هم گفت: اوقاف و شهرداری به این مشکل و گلایه مردم رسیدگی کند.  

انتهای پیام/

کد خبر 1250538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha