امامت امیرالمومنین(ع) موجب امنیت و سعادت حقیقی بشر است

حجت الاسلام طیبی وجود مقدس امیرالمومنین(ع) را جزو ضروریات اولیه دین دانست که دین بدون ایشان مورد رضایت خداوند نیست گفت: امامت امیرالمومنین(ع) مایه امنیت و سعادت حقیقی بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام احمد طیبی -امام جمعه آستانه اشرفیه- امروز (جمعه، ۱۴ بهمن) در خطبه های نماز این هفته که در آستانه میلاد با سعادت مولی الموحدین ضرت علی بن ابیطالب(ع) و همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار شد گفت: زمانی که انسان اعمال صالح انجام می دهد تمام نوامیس طبیعت در ید قدرت اوست.

 

وی با بیان اینکه خداوند فضایل زیادی را برای امام علی(ع) قرار داده است اظهار کرد: فضایل آن حضرت را هیچ کس نمی تواند بشمارد.

 

طیبی با اشاره به اینکه ولادت آن حضرت در خانه خدا و فصاحت و بلاغت، عبادت و شجاعت آنحضرت اختصاصی است افزود: خداوند با این فضایل می خواهد برای مردم فضایی را ایجاد کند تا هیچ بهانه‌ای برای پیروی نکردن از آن حضرت و دین مبین اسلام باقی نماند.

 

 وی ادامه داد: در قرآن هدف از آفرینش و بعثت انبیا، حاکمیت مومنین بر جامعه عنوان شده است لذا دینی را که امیرالمومنین و تفکر امیرالمومنین علیه السلام بر آن حاکم نباشد مورد قبول خداوند نیست.

 

خطیب جمعه آستانه اشرفیه تاکید کرد: امامت امیرالمومنین( علیه السلام ) مایه امنیت، سعادت حقیقی بشر و جزء اولیا دین است.  

 

وی تصریح کرد: وجود مقدس امیرالمومنین جزو ضروریات اولیه دین است و دین بدون ایشان دین مورد رضایت خداوند نیست.

 

طیبی افزود: انقلاب اسلامی ما در دنیایی مادی کنونی به عنوان نعمت بزرگ الهی به مردم ما ارزانی شد.

 

وی به شخصیت ویژه حضرت امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی عالم، عارف، زاهد، متقی، کاردان، مبارز و دلسوز به مردم بود که خداوند نصیب ملت های آزاده جهان کرد.

 

طیبی بیان کرد: همچنین خلف شایسته ایشان حضرت امام خامنه‌ای نیز با همان ویژگی های امام راحل همان مسیر را ادامه می دهد و جامعه را رهبری می کنند.

 

خطیب جمعه آستانه اشرفیه گفت: ملت ما با اراده خداوند و توجهات امام زمان( عجل الله ) با صبر و تحمل پای این انقلاب ایستاده اند و انقلاب را به عنوان نعمتی بزرگ مورد حمایت قرار می‌دهند.

 

 طیبی در خطبه دوم نیز پس از امر به رعایت تقوا و پرهیزگاری از حوزه شهری فرماندهی سپاه ناحیه آستانه اشرفیه به دلیل مشارکت در اجرای برنامه نماز جمعه تشکر کرد و بر آمادگی ستاد نماز جمعه برای مشارکت همه اقشار جامعه در اجرای برنامه‌های آن تاکید کرد.

 

وی همچنین آمادگی ستاد نماز جمعه در انعکاس مشکلات مردم را از تریبون نماز جمعه اعلام کرد و در ادامه با تسلیت وفات حضرت زینب سلام الله علیها به برنامه های اعتکاف اشاره کرد.

 

طیبی در ادامه اعتکاف را فضایی ملکوتی دانست که آثارش متوجه جامعه می شود و اظهار کرد: ویژگی اعتکاف امسال حضور پررنگ دانش آموزان است.

 

 وی دهه فجر را نیز فرصتی برای بیان دستاوردهای نظام و مرور خاطرات ایام انقلاب و قدردانی از زحمات فجر آفرینان بیان کرد و از صدا و سیما به دلیل تحت پوشش قرار دادن برنامه های ایام الله دهه فجر و بیان دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی تشکر کرد.

 

طیبی افزود: غاطبه مردم در خدمت نظام هستند و دولت ارزشی به دستور رهبری معیشت مردم را در دستور کار خود قرار داده است و کاهش ۳۳ قلم کالای اساسی از برنامه های دولت می‌باشد که امیدواریم برای رفاه حال مردم جامعه آثار خوبی داشته باشد.

 

گفتنی است، میز خدمت با حضور مسئولین شهرستان قبل از برگزاری نماز جمعه با هدف پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مردم برگزار شد.

 

کد خبر 1250566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha