حضور پررنگ دهه هشتادی ها در اعتکاف/۱۱ هزار نفر در خراسان جنوبی معتکف شدند

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه ۱۱ هزار و یک نفر تاکنون در مراسم معنوی اعتکاف در خراسان جنوبی شرکت کرده اند،گفت: طبق آمار ۸۰ درصد از معتکفان استان را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند.

حجت الاسلام احمد رضایی در گفتگو خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: اعتکاف فرصتی طلایی برای تفکر، توبه و خودسازی محسوب می شود و چه خوب است معتکفین نهایت استفاده را از آن ببرند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز مراسم اعتکاف در استان همزمان با سراسر کشور گفت: در گذشته تعداد ۲۰۷ مسجد را اعلام کردیم که با ترکیب شدن برخی از مساجد این تعداد به ۱۷۳ مسجد رسیده است که میزبان برگزاری مراسم معنوی و عبادی اعتکاف در خراسان جنوبی هستند.

 

وی درخصوص تعداد معتکفین عنوان کرد: امسال در سطح استان خراسان جنوبی نسبت به سال های قبل از کرونا با جمعیت خوبی در اعتکاف رو برو شدیم و ۱۱ هزار و یک نفر تاکنون در این مراسم معنوی شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۶۱۵ نفر از معتکفان را برادران و هشت هزار و ۳۸۶ نفر را خواهران تشکیل می دهند.

 

به گفته وی، امسال حضور جمعیت بسیار خوبی از دهه هشتادی ها قابل ملموس است بطوریکه ۸۰ درصد از معتکفین استان را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تعداد مبلغین و برنامه های اعتکاف در پایان گفت: مبلغان ویژه اعتکاف ۲۰۰ نفر و مداحان فعال در این مراسم ۵۰ نفر هستند که در سطح استان فعالیت دارند و در کنار برنامه های تبلیغی، مراسم ام داوود را پوشش خواهند داد.

 

کد خبر 1250603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha