حضرت علی(ع) چراغ هدایت است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: امیرالمومنین علی (ع) چراغ هدایت است که اگر دنبال آن حضرت حرکت کنیم راه را گم نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی- امام جمعه بندر آستارا- در مراسم جشن میلاد مولای متقیان امام علی(ع) در مسجد آبروان این شهر با تبریک سالروز ولادت امیرمومنان(ع) و دهه فجر،اظهارکرد: حضرت علی(ع) قرآن ناطق بود.

 

وی فضیلت‌ها و خصلت‌‎های حضرت علی(ع) را بی‌شمار دانست و افزود: آیاتی که در شان امام علی(ع) نازل شده و آن حضرت در آن نقش داشته این را اثبات می‌کند که حضرت علی(ع) یک شخصیت معمولی نیست.

 

وی با بیان‌اینکه حضرت علی(ع) دارای درجه ایمان و تقوای متعالی بودند، همواره با شناخت حقیقی از خداوند به عبادت می‌پرداخت و هیچ‌كس به جز خدا و پیامبر اكرم (ص) نتوانست آن بزرگوار را بشناسد، تصریح‌کرد: پیروان و شیفتگان امام علی(ع) باید سیره آن حضرت را درست بشناسند و سپس به معنای واقعی به آن جامه عمل بپوشانند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی معیار سنجش اعمال در روز قیامت را ولایت و محبت علی(ع) دانست و خاطرنشان‌کرد: اگر حضرت علی(ع) را الگو و معیار خود قرار دهیم بر مشکلات غلبه کرده و به سعادت می‌رسیم.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه امیرمومنان علی(ع) قبله نما و مسیریاب است اگر می‌خواهیم به حقیقت برسیم باید راه حضرت را ادامه دهیم، گفت: امیرالمومنین علی (ع) چراغ هدایت است که اگر دنبال آن حضرت حرکت کنیم راه را گم نمی‌کنیم.

 

گفتنی است، مولودی‌خوانی در وصف مولای متقیان حضرت علی(ع) پایان بخش این آیین معنوی در مسجد آبروان بندر مرزی آستارا بود.

کد خبر 1250605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha