جریان سازی رویداد مد و لباس در اصفهان

رویداد مد و لباس با حضور ۹۰ تولید کننده برتر کشور در اصفهان توانست برای این حوزه و تقویت تولیدات داخلی جریان ساز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نخستین رویداد و نمایشگاه فرهنگی و هنری مد و لباس پس از سه روز با معرفی متنوع ترین مدل های لباس ایرانی و اسلامی به کار خود پایان داد.

این رویداد فرهنگی که با برپایی نمایشگاه در هتل عباسی اصفهان  رقم خورده بود، فرصتی شده تا مدل های برتر لباس بانوان که در کشور تولید شده بود، عرضه شود.

 

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با دیگر نهادها و موسسات فرهنگی و تولیدی این اقدام مهم را انجام دادند که توام با عرضه محصولات و فروش آن بود.

جریان فرهنگی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مدل و لباس رقم خورده می تواند متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی پوشاک را عرضه کند و مانع از تحریف شود.

 

فرهنگ غنی ایرانیان خود به تنهایی می تواند بهترین مدل ها را به دنیا معرفی کند اما غفلت از این موضوع و ظرفیت های فعال در این عرصه منجر شده تا شاهد رشد کمتر این حوزه باشیم و فرهنگ های غیر ایرانی وارد فرهنگ ما بشود.

 

عرضه پوشاک ارزان و مناسب فرهنگی

 

سرپرست دبیرخانه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به استان اصفهان سفر کرده بود، در بازدید از نمایشگاه مد و لباس گفت: سیاست گذاری برای عرضه لباس های فرهنگی و متناسب با شرایط کشورمان مورد توجه است.

به گفته سجاد لطفی، ارزانی قیمت و طراحی و فروش لباس های متناسب با فرهنگ کشورمان مورد توجه بوده و از تولیدکنندگان این حوزه حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه مد و لباس قابلیت تجاری خوبی دارد و قطعا مورد حمایت مصرف کنندگان هم قرار خواهد گرفت.

 

لطفی اضافه کرد: از طرفیت شرکت های دانش بنیان هم استفاده خواهیم کرد که در این حوزه به دنبال تدوین آیین نامه و تعامل با معاونت علمی ریاست جمهوری هستیم.

وی با بیان اینکه اولیت مدرسه مد و لباس راه اندازی شد، تصریح کرد: استان اصفهان بعد از تهران بیشترین کد طراح مد و لباس را دارد که می تواند خود آموزش دهنده و عرصه این محصولات باشد.

 

توسعه رویدا مد و لباس در سراسر اصفهان

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم با اشاره به نقش رویداد فرهنگی مد و لباس گفت: این رویداد در سراسر شهرستان ها امکان توسعه دارد.

علی تمنایی تجربه برگزاری این رویداد را برای تحقق اهداف بلند فرهنگی مهم خواند و افزود: همکاری مسئولان استانی و کشوری و دیگر موسسات مردمی می تواند فرصت های خوبی را در توسعه فرهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: تولیدات موسسات و نهادهای مرتبط با این حوزه علاوه بر جذب بازار داخلی امکان صادرات هم می توانند داشته باشند.

 

نزدیک به تحصیل چهار هزار نفر در رشته های مد و لباس

 

تمنایی با بیان اینکه تولیدات مد و لباس برگرفته از ظرفیت علمی هستند، تصریح کرد: تحصیل افراد در این رشته به تولید علمی و با کیفیت و جذاب کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: نزدیک به چهار هزار در رشته های مد و لباس تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده اند و این مسیر تحصیل ادامه دارد که همین موضوع یک فرصت است.

 

کد خبر 1250611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha