ذکر نام «علی» با نوای «نی» خوشنویسان

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان گفت: به برکت فرا رسیدن ولادت با سعادت امام علی(ع) اعضای انجمن خوشنویسان شیروان گرد هم آمدند تا آثاری را در خصوص ولایت حضرت علی بن ابیطالب به رشته تحریر درآورند.

علی رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در این گردهمایی بیش از ۱۵ نفر از فارغ التحصیلان ممتاز و فوق ممتاز انجمن توفیق پیداکردند تا ضمن ذکر نام علی با "مشق عشق" آثار ارزشمندی را به رشته تحریر درآورند.

 

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه السلام اولین خوشنویس اسلام و علمدار هنر "قدسی" است، هنر "قدسی" خوشنویسی با دست مبارک ایشان آغاز و معیارهای خوشنویسی کوفی که از مهم ترین و کهن ترین سبک قرآن است، خلق شد.

 

رحیمی عنوان کرد: خوشنویسان به برکت حضور آن امام همام در هنر "قدسی "در جستجو و تکاپو هستند که بتوانند جلوه‌ای از  جمال مطلق را  نقش زنند و همواره بهترین نمونه هنر خویش را در تحریر کلام الهی و سخنان معصومین و اشعار عرفا متجلی سازند.

 

وی بیان کرد: وجود نام مبارک حضرت علی (ع) در گستره هنر خوشنویسی مایه تبرک و افتخار برای خوشنویسان است، سلطانعلی مشهدی استاد شهیر نستعلیق شهرت خویش را به سبب نام امام علی علیه السلام می داند.

 

مدیر انجمن خوشنویسان شیروان با بیان اینکه قریب به ۵۰ فارغ التحصیل ممتاز خوشنویسی عضو این انجمن هستند، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر در این رشته دوره های عالی خوشنویسی را گذرانده اند و موفق به اخذ گواهینامه شده و طی سه دهه فعالیت این انجمن بیش از ۱۰ هزار نفر آموزش های خوشنویسی را در دوره های مختلف سپری کرده اند.

 

کد خبر 1250629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha