آغاز مراسم اعتکاف با حضور بیش از ۱۵۰۰ معتکف در مساجد قزوین

همزمان با سیزدهم ماه رجب و آغاز ایام البیض مراسم معنوی اعتکاف با حضور بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در مساجد استان قزوین آغاز شد.

خبرگزاری شبستان- قزوین؛

اعتکاف عملی مستحب و از سنت های پیامبر گرامی اسلام است، اعتکاف در لغت به معنی اقامت کردن و ماندن در جایی و ملازم بودن با چیزی است و در احکام و در شرع مقدس اسلام به معنی اقامت در مکانی مقدس به قصد عبادت خداوند متعال و تقرب جستن به پروردگار است.

 

مراسم معنوی اعتکاف فرصتی است تا انسان به دور از تعلقات و دلبستگی های این دنیای مادی به بازسازی روح خود بپردازد و با توبه و حرکت در مسیر بندگی خدا، روند زندگی خود را اصلاح کرده و معنویت و خودسازی را در وجودش تقویت کند.  

 

مراسم معنوی اعتکاف که از مهمترین اعمال آن روزه داری است از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است «کسی که ایام البیض از ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند به ازای هر روز، ثواب روزه داری و شب زنده داری یک سال را برای او بنویسد و در روز قیامت، در جایگاه ایمن شدگان از آتش دوزخ خواهد ایستاد.»

 

همزمان با سیزدهم ماه رجب و آغاز ایام البیض مراسم معنوی اعتکاف از سحرگاه امروز (شنبه ۱۵ بهمن) در مساجد استان قزوین آغاز شده است.

 

بر اساس اعلام رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین این مراسم معنوی در سطح استان با حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رحیمی افزود: این مراسم در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب برگزار می شود که در شهر قزوین مسجدالنبی ویژه آقایان به صورت عمومی، مسجد المهدی مینودر برای آقایان عضو در کانون های مساجد، مسجد محمدرسول الله ویژه مادران به همراه فرزندان، مسجد جامع عتیق و مسجد امام خمینی ویژه خانم ها، میزبان معتکفان است.

 

وی خاطر نشان کرد: معتکفان باید طی روزهای مذکور درمحیط مسجد حضور داشته باشند بنابراین مراسم معنوی اعتکاف از سحرگاه روز ۱۳ ماه رجب آغاز شده و تا غروب روز دوشنبه ۱۵ رجب ادامه دارد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین یادآور شد: در کنار برنامه های عبادی و مناجات، برنامه های فرهنگی و قرآنی هم برای معتکفان اجرایی می شود.

 

کد خبر 1250635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha