گیلان غرق در شادی و سرور میلاد مولود کعبه/ لزوم ترویج فرهنگ علوی در جامعه

همزمان با فرا رسیدن ۱۳ رجب، سراسر گیلان غرق در شور و شادی میلاد مولود کعبه حضرت علی(ع) شد و کارشناسان مذهبی بر ترویج فرهنگی علوی در جامعه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، در سالروز ولادت با سعادت حضرت علي (ع) اسوه جوانمردان و آزادگان جهان شهرستان‌های غرب گیلان ديشب و امروز يكپارچه شور و شوق علوي و غرق در شادي و سرور بود.

 

به همين مناسبت در جاي جاي اين استان ولايت مدار آيين هاي نكوداشت 13 رجب سالروز ميلاد اولين پيشواي شيعيان جهان برپا و ارادتمندان خاندان عصت و طهارت در اين آيين ها با مديحه سرايي و مولودي خواني ولادت مولود كعبه را گرامي داشتند.

 

قشرهاي مردم با آذين بندي معابر و پخش نقل و شيريني در شهرها و بخش هاي استان اين ميلاد خجسته را به حضرت ولي عصر (عج) و نايب بر حقش رهبر معظم انقلاب تبريك گفتند.

 

همچنین در بسیاری از منازل مراسم جشن، شعرخوانی و مولودی خوانی در مدح حضرت علی (ع) با شکوه و جلوه خاص برگزار شد.

 

به مناسبت روز بزرگداشت پدر، پدران و والدین مقاوم و صبور شهیدان جنگ تحمیلی با اجرای برنامه پدران آسمانی مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند.

 

برخی زوج‌های جوان هم شب گذشته همزمان در آستانه سالروز ولادت امام علی (ع)، آغاز زندگی خود را جشن گرفتند.

 

همچنین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا، فومن، رضوانشهر و ماسال اقدام به برگزاری جشن میلاد امام علی(ع) با حضور اقشار مختلف مردم کردند.

 

 

*برگزاری جشن میلاد امام علی(ع) در بیش از 80 مسجد صومعه‌سرا

حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیم‌زاده با گرامیداشت سالروز میلاد مولود کعبه اظهار کرد: بیش از 80 مسجد شهری و روستایی صومعه‌سرا اقدام به برپایی جشن میلاد امام علی(ع) کردند.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با اشاره به اعزام مبلغ به مساجد افزود: در این آیین ها روحانیون به تبیین فلسفه امامت و ولایت و تشریح ابعادی از زندگی گهربار امام علی (ع) پرداختند و مداحان اهل بیت (ع) نیز مداحی و شعرخوانی کردند.

 

وی با تأکید بر اینکه امروز جامعه ما به اخلاق و سیره علوی نیاز ضروری دارد گفت: ترویج سیره ائمه اطهار(ع) به‌ویژه فرهنگ و اخلاق علوی در سطح جامعه اسلامی، بهترین ابزار برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده تصریح کرد: باید با استفاده از ابزار هنری و خلاقیت‌های فکری در راستای ترویج فرهنگ علوی و گسترش معارف ناب نهج‌البلاغه در جامعه تلاش کرد.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با تاکید بر معرفت‌افزایی نسبت به شخصیت، فضائل و سیره امیرالمومنین (ع) خاطرنشان کرد: معرفی حضرت علی(ع) به عنوان الگوی زندگی، تبیین آموزه‌های علوی برای زندگی فردی و اجتماعی و ترویج نهج‌البلاغه در جامعه از برنامه‌های مهم در این ایام است.

 

 

* فرخنده زاد روز یگانه مولود کعبه، شایسته ترین روز برای گرامیداشت مقام پدر است

سیدنادر صفوی با تبریک میلاد با سعادت امام علی(ع) اظهار کرد: در سیزدهمین روز از ماه مبارک رجب، مولودی در خانه کعبه قدم بر جهان هستی گذاشت که برهان دین بر خلق بود.

 

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه امام علی(ع)، شجاع ترین یاور مظلومان که تاریخ بشریت را با حماسه و رشادت‌های بی‌ نظیر خود در عرصه‌های عبودیت و انسانیت متحول ساختبود افزود: بی تردید حضرت علی (ع) یاور راستین و همیشگی پیامبر گرامی اسلامی (ص) در ترویج و گسترش دین مبین اسلام و ارزش های الهی و توحیدی آن، تلاش بسیار و نقش بسزایی داشته است.

 

وی گفت: عدالت بزرگترین شاخص بزرگ مردمی است که در مسند قضاوت هیچگاه از آن عدول نکرده و همواره پیروان خود را به این امر الهی فرا می خواند.

 

صفوی با بیان اینکه حضرت امام علی(ع) با پرورش نیکوترین فرزندان در مکتب آزادگی و انسانیت نیز برای پدران جهان برترین نمونه و الگو است تصریح کرد: از این رو، فرخنده زاد روز یگانه مولود کعبه، شایسته ترین روز برای گرامیداشت مقام پدر است، پدرانی که می کوشند فرزندان این مرز و بوم را به شایستگی پرورش دهند و با حق و حقیقت آشنا کنند.

 

فرماندار رضوانشهر بیان کرد: روز پدر، فرصتی است تا قدردان زحمات پدران خود باشیم و یاد تمامی پدران سفر کرده و پدرانی که آسمانی شدند تا ایران ما پا برجا بماند گرامی بداریم و برای آنانی که از نور وجودشان و سایه پرصلابتشان بهره‌مندیم آرزوی سلامتی کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امید است پدران جامعه اسلامی با استعانت از خداوند منان و سرلوحه قرار دادن منش و سیره زندگانی حضرت علی(ع) در تمامی مراحل و ابعاد زندگی و پرورش فرزندانی نیکو همواره سربلند و تندرست باشند.

 

گفتنی است؛ حضرت علی(ع) در شهر مکه و در خانه خدا(کعبه) چشم به جهان گشود، قبل از حضرت علی(ع) و بعد از او فضیلت تولد در خانه کعبه، برای هیچ کسی پدید نیامد و خدای متعال تنها ایشان را به چنین امتیازی کرامت داد.

 

زندگی پر برکت مولود کعبه سرشار از علم و تقوا، حماسه و جوانمردی، ایثار و احساس مسئولیت، مظلومیت و اقتدار بود و فضیلت‌های بی شمار او را نمی‌توان توصیف کرد.

 

زندگی و سیره حضرت علی(ع) به قدری آموزنده و جذاب است که هر مرد مسلمانی در جهان او را تحسین کرده و الگوی خود قرار می‌دهد و به همین علت روز میلاد حضرت علی(ع) بنام روز پدر نامگذاری شده است، نعمت بزرگی که خیلی‌ها حاضر هستند برای داشتن دوباره آن هر چه دارند، بدهند.

 

کد خبر 1250638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha