برنامه‌ریزی دشمن برای استفاده از ضعف‌ها/ کار فرهنگی در اولویت قرار گیرد

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه دشمن از ضعف‌ها و کمبودهای در جامعه به نفع خود استفاده می‌کند گفت: برای مقابله با دشمن باید کار فرهنگی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام تقی روحانی - امام جمعه رودسر- امروز (شنبه، ۱۵ بهمن) در دیدار جمعی از روحانیون تبلیغی تحت پوشش موسسه یاران سبز موعود(عج) با امامت جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: همراهی مردم و‌ امت با امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی در این قرن قطعا عنایت خداوند متعال به جهان بود.

 

وی با بیان اینکه در این عصر از انقلاب اسلامی مسئولیت همه مردم به ویژه روحانیت بسیار سنگین و حساس است عنوان کرد: عمده روحانیت، حوزه‌ها، مراجع و علما امتحان خوبی پس داده و در مسیر رسالت خود نمره قبولی گرفتند و این همان موضوعی است که دشمن آن را فهمیده و در راه مبارزه با دین قرار گرفته است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه دشمن از همان ابتدا جنگ عقیدتی را علیه انقلاب شروع کرده بود اذعان کرد: جنگ حال حاضر ما با دشمن با اوایل انقلاب اسلامی متفاوت است و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری جنگی ترکیبی است، بنابراین کار برای ما کمی سخت‌تر شده است.

 

وی نبردی که در اغتشاشات اخیر بین نیروهای انقلابی و دشمن به راه افتاد را نبردی صد در صد فرهنگی خواند و ابراز داشت: دشمن در دو سال اخیر شیوع پاندمی کرونا و افزایش استفاده از فضای مجازی و انواع شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد آشوب و اغتشاشات برنامه‌ریزی کرد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اذعان کرد: کار در حوزه مقابله با جنگ ترکیبی، جنگ شناختی و کار در حوزه جهاد تبیین به ویژه برای قشر نوجوان و جوان سخت و پیچیده شده است اما باید به آن ورود کنیم تا دشمن نتواند به همین راحتی‌ها نقشه خود را علیه اسلام و انقلاب عملی کند.

 

روحانی یادآور شد: فقر، مشکلات معیشتی و یا افزایش طلاق و گسست خانواده از جمله معضلاتی است که در جامعه وجود دارد و اگر ما ورود نکنیم و برای اصلاح ضعف‌ها کار فرهنگی انجام ندهیم دشمن از این خلأها به نفع خود استفاده می‌کند.

 

وی جذب حداکثری نوجوانان و جوانان با جهاد تبیین را راهکار مهمی که باید در این جنگ ترکیبی در دستور کار قرار گیرد، خواند و تصریح کرد: باید در مدارس چالش‌ها شناسایی و سپس برای درمان آن تدبیری اتخاذ شود که در این حوزه موسسه یاران سبز موعود(عج) می‌تواند ورود کرده و موارد را به نهاد امامت جمعه هم انتقال دهد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: متاسفانه ابزار آموزشی ما در سطح مدارس ضعف‌ها و کمبودهای بسیار زیادی دارد و بعضی از مدارس حتی از نمازخانه هم محرومند که باید همه این موارد مدنظر قرار گیرد از طرفی اگر نیت ما خدا و کار برای خدا باشد خداوند متعال هم راه را برای ما هموار خواهد کرد.

 

کد خبر 1250689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha