آذین بندی  و اجرای برنامه های  متنوع در بقاع متبرکه همدان

حجت‌الاسلام حسینی از برپایی نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی و نیز آذین بندی بقاع متبرکه با هدف گرامیداشت دهه فجر و جشن های ماه رجب در ۱۵ بقعه متبرکه همدان خبر داد.

حجت الاسلام «سید علی حسینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان همدان گفت: آیین های جشن میلاد ائمه اطهار (ع) در ماه رجب و جشن های دهه فجر در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه استان همدان با حضور پرشور مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان در حال برگزاری است.

 

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان  افزود:  برپایی جشن و آذین بندی بقاع متبرکه، سخنرانی بصیرتی و معرفت افزایی، مولودی خوانی، سرود، مسابقات متنوع فرهنگی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی توزیع شیرینی و شربت  از برنامه های اجرای است.

 

وی ادامه داد: اجرای صحیح نیات واقفین و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه و نیز توزیع سبد کالا در بین نیازمندان در ایام ولادت امام علی(ع)  انجام شد.

 

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه با بیان اینکه بقاع متبرکه مکانی برای آگاهی بخشی و معرفت افزایی هستند، اظهار داشت: مساجد و بقاع متبرکه نقش مهمی در جذب اقشار مختلف و بصیرت افزایی نسبت به توطئه های دشمنان دارند.

 

  

وی، با اشاره به رهنمود های رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، بیان کرد: تقویت برنامه های فرهنگی و مذهبی در بقاع و مساجد مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

 

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: مسابقه کتابخوانی و پخش کلیپ ها و محتوای مرتبط با این ایام در فضای مجازی و در کانال بقاع متبرکه استان همدان در راستای آشنایی با سیره زندگی امامان اجرا می شود.

 

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

 

 

 

کد خبر 1250751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha