امام علی (ع) پدر فرهنگی امت اسلامی است

ماموستا قادری گفت: باید نسبت به سخنان و رهنمودهای امام علی (ع) توجه ویژه داشت و نسبت به آنان عمل کرد؛ ایشان پدر فرهنگی امت اسلامی هستند و باید در امور زندگی بیانات ایشان را عمل کرده و به آنها اهتمام ورزید.

ماموستا ملاقادر قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد امام علی(ع) گفت: امام علی(ع) شخصیتی است که تربیت یافته دامن پیامبر اسلام(ص) است، دوران کودکی را در نزد پیامبر سپری نمود و پس از بعثت پیامبر اکرم، نخستین ایمان آورنده به ایشان است و در تمام دوران رسالت پیامبر همواره در رکاب پیامبر اسلام برای دفاع از اسلام و اعتلای کلمه توحید مبارزه کرد و افتخارات فراوانی برای اسلام آفرید.

 

امام جمعه پاوه ،افزود: ایشان پدر همه بشریت بودند؛ فرمایشات، کلام و نوشته های آن بزرگوار گویای آن مطلب است که او پدر امت اسلامی بوده است لذا امام علی (ع) اسوه شجاعت، کرامت، سخاوت، عدالت، ادب و اخلاق بود که باید این ویژگی‌ها برای جامعه تبیین شود.

 

وی با بیان اینکه مردم پاوه همواره دوستدار و محب اهل بیت(ع) هستند، تصریح کرد: فضائل و عظمت امام علی(ع) در کتاب‌های مختلف اهل سنت بیان شده و امروزه جوانان این دیار آن را به عنوان الگویی سرمشق زندگی خود قرار داده‌اند همچنین اهل سنت احترام ویژه‌ای برای ایشان قائل هستند و همواره اعتقاد قلبی و درونی خویش و خضوع و خشوع خود را بر زبان و قلم اظهار می‌کنند.

 

ماموستا قادری تأکید کرد: باید نسبت به سخنان و رهنمودهای امام علی (ع) توجه ویژه داشت و نسبت به آنان عمل کرد؛ ایشان پدر فرهنگی امت اسلامی هستند و باید در امور زندگی بیانات ایشان را عمل کرده و به آنها اهتمام ورزید.

 

امام جمعه پاوه گفت: امام علی(ع) برترین الگو برای زندگی انسان‌ها است و مادامی که جوانان راه و روش امیرالمومنین(ع) را ادامه دهند، در زندگی با مشکل روبه‌رو نخواهند شد و همواره راه رستگاری و سعادت را طی خواهند کرد.

کد خبر 1250919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha