وحدت بین شیعه و سنی در رضوانشهر ستودنی است

عباسی وحدت بین تسنن و تشیع منطقه رضوانشهر را ستودنی دانست و گفت: در این منطقه ما دین و اعتقادات و باورهای مشترکی داریم و در کنار هم عزتمندانه و باشرف زندگی می کنیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، اسدالله عباسی – استاندار گیلان – عصر امروز(یکشنبه، 16بهمن) در آیین افتتاح یک کارخانه تولیدی از پروژه‌های دهه فجر شهرستان رضوانشهر اظهار کرد: برنامه راهبردی دولت سیزدهم افزایش اشتغال، تولید و توجه به نهضت ملی مسکن است و تلاش دارد در این مسیر گام های محکم و اساسی بردارد و کوتاهی افراد در این مسیر قابل بخشش نیست. 

 

وی افزود: دهه فجر برای ما یادآور شهدا و امام شهداست، چراکه آنها ما را به خود باوری رسانده و به ما عزت، آبرو و هویت داده اند اینکه خودمان می توانیم روی پای خود بایستیم.

 

استاندار گیلان با اشاره به جنایات رژیم پهلوی در ایران گفت: درگذشته اگر می خواستیم کالایی را با اتکا با دانش و مهندسی داخلی تولید کنیم، کشورهای استعمارگر این اجازه را به ما نمی دادند در فناوری هسته ای، نانو تکنولوژی، هوا فضا و علوم پزشکی ورود کنیم و تنها اجازه مونتاژ و بسته بندی داشتیم.

 

عباسی ادامه داد: اکنون دست به اقدام خارق العاده ای زده ایم که بیش از 98 درصد اقدامات لجستیک و ماشین آلات را خود آماده می کنیم.

 

استاندار گیلان با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده در سد شفارود تصریح کرد: بزودی کار با قدرت در این سد شروع می شود. این سد لاستیکی باید برای تامین آب آشامیدنی و کشاورزی احداث شود، اراضی ملی در ماسال، رضوانشهر، تالش، شفت و فومن موضوع تبصره 4 ماده 31 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع با دستور رئیس جمهور باید به مردم واگذار شود.

 

وی با شمردن اقدامات دولت سیزدهم در گیلان؛ بیان کرد: در یک سال گذشته یک هزار میلیارد تومان فقط در ایجاد زیر ساخت های برق در استان هزینه شد و در حوزه بهداشت با صرف میلیونها تومان هزینه به خودکفایی در تولید واکسن کرونا دست یافتیم.

 

عباسی اضلافه کرد: در مورد راه آهن رشت به آستارا نیز این امر بزودی در 2 بخش مسافری و ترانزیت کالا به نتایج مطلوبی خواهد رسید و گیلان در بخش اقتصاد دروازه تجارت بین المللی خواهد بود و کالاها به قفقاز،آسیای میانه و اوراسیا صادر خواهد شد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان در مورد فعال کردن واحدهای نیمه فعال استان نیز گفت: امسال حدود 149 واحد صنعتی و معدنی و 100 واحد گردشگری و کشاورزی در گیلان فعال شد و بدنبال آن هستیم واحدهایی که تا 40 درصد فعال هستند با پرداخت تسهیلات توان این واحدها را به 80 درصد افزایش دهیم.

 

عباسی در ادامه وحدت بین تسنن و تشیع منطقه را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: در این منطقه ما دین و اعتقادات و باورهای مشترکی داریم و در کنار هم عزتمندانه و باشرف زندگی می کنیم . 

 

استاندار گیلان در ادامه افتتاح پروژه های دهه فجر، با همسر شهید شاهگدای الماسی که مادر شهیدان علی و شفاعت الماسی از شهدای ترور در شهرستان رضوانشهر نیز است، دیدار کرد و خانواده شهدا را چشم و چراغ انقلاب اسلامی و شهدا را چراغ روشنایی و هدایت بخش جامعه عنوان کرد که باید از آنها درس سعادت و زندگی گرفت.

 

 

کد خبر 1250928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha