کاروان دانش آموزی راهیان نور عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شد

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شیروان گفت: کاروان دانش آموزی راهیان نور شهرستان شیروان صبح امروز دوشنبه، عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شد.

یحیی عباسی -معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شیروان- در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در ششمین روز از دهه مبارک فجر، 40 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم این شهرستان در قالب دو دستگاه اتوبوس به مدت 6 روز عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین هفته گذشته، یک دستگاه اتوبوس با حضور 20 دانش آموز پسر این شهرستان عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند.

 

عباسی عنوان کرد: اردوهای راهیان نور برای دانش‌آموزان و نسل نوجوان امروز بیانگر تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و بیان رشادت‌های رزمندگان در جنگ هشت ساله دفاع مقدس است.

 

وی بیان کرد: بازخوانی وقایع جنگ هشت ساله دفاع مقدس با رژیم بعثی عراق توسط راویان شاخص برای دانش‌آموزان در قالب اردوهای راهیان نور یکی از مولفه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی و بهترین فرصت برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و از مهم‌ترین شاخص‌های جهاد تبیین است.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شیروان اضافه کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور امر مبارک و مهمی است و نیاز امروز دانش آموزان به موضوع معنویت و شناخت معارف اسلامی و همچنین آشنایی و یادآوری رشادت‌های رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس در این اردوها قابل مشاهده است.

 

30 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی شهرستان شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

 

 

کد خبر 1251011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha