تبیین دستاوردهای نظام اسلامی و دشمن شناسی راه پیروزی بر دشمنان است

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب برای آحاد جامعه تبیین شود، گفت: راه پیروزی بر دشمنان، تبیین دستاوردهای نظام اسلامی و دشمن شناسی است.

حجت الاسلام سید علی موسوی- مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان سمنان- امروز(۱۷بهمن) در حاشیه بازدید فعالان فرهنگی و هنری از نمایشگاه موزه عبرت تا انقلاب اسلامی ایران در فرهنگسرای کومش سمنان،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان گفت: نسل جوان از بسیاری از دستاوردهای انقلاب و زیرساخت‌های ایجاد شده اطلاع ندارد که این دستاوردها باید برای آن‌ها تبیین شود.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان سمنان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اظهارداشت: جهاد تبیین به شخص یا گروه خاصی تعلق ندارد و وظیفه همگان است که حقایق و دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند تا جوانانمان در دام دشمن گرفتار نشوند.

 

وی با بیان اینکه باید خاطرات زندانیان سیاسی قبل از انقلاب برای جوانان بازگو شود افزود: باید خاطرات مقاومت‌ آزادگان و زندانیان سیاسی در شکنجه‌گاه‌ها به قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان بازگو و منتقل شود تا آنها بیشتر با سیره و روحیه‌ی ایثارگرانه این عزیزان آشنا شوند.

 

اهالی فرهنگ و هنر از نمایشگاه موزه عبرت که در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان به مناسبت ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای تبیین جنایات و وحشی گری های عوامل رژیم منحوس گذشته در شکنجه مبارزان انقلابی برپا شده بازدید کردند و در جریان وقایع قبل از انقلاب در کمیته مشترک و شکنجه مبارزان انقلابی قرار گرفتند.

 

این نمایشگاه روایتگر فریاد مردان و زنان آزادی‌خواهی است که در راهرو‌ها و سلول‌های زندان ساواک پیچیده است؛ صحبت از شکنجه‌گاهی است که هیچ گاه رنگ سفیدی به خود ندید و داغ عزیزانی که در آنجا از دست رفته‌اند، هیچ وقت فراموش نشد.

 

آشنایی نسل جوان با وقایع پیش از انقلاب و معرفی شخصیت‌های برجسته انقلاب هدف اصلی برپایی نمایشگاه موزه عبرت تا انقلاب اسلامی ایران هدف برپایی این نمایشگاه عنوان شده است که با روایت‌گری و تجسم‌سازی ، زندان های پیش از انقلاب را که محل شکنجه مبارزان انقلابی بود، در معرض دید قرار داده است.

 

بازدیدکنندگان از نمایشگاه موزه عبرت ابتدا در سالنی در جریان واقع و اهداف تشکیل کمیته مشترک قرار گرفته و سپس در بازدید از بخش های مختلف این نمایشگاه از جمله اتاق شکنجه و ابزار آلات بکار گرفته شده در این اتاق و نیز تصاویر عوامل و مسئولان و نیز شکنجه گران ساواک و کمیته مشترک با این بخش ها به صورت روایتگری آشنا می شوند.

 

تصاویری از راهپیمایی های قبل از انقلاب، تصاویر روحانیون و مبارزان انقلابی استان سمنان و ... از دیگر بخش های مورد بازدید در نمایشگاه موزه عبرت تا انقلاب اسلامی ایران است.

 

این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۲ بهمن همزمان با ایام الله دهه فجر عصرها از ساعت 16 تا 20 برای بازدید علاقه مندان و عموم مردم گشوده است.

کد خبر 1251175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha