چهل‌ و یکمین جشنواره بین المللی  فیلم فجر در همدان کلید خورد

چهل‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شب گذشته دوشنبه( ۱۷ بهمن‌) با شعار «اخلاق، امید و آگاهی» در پردیس سینمایی مهر قدس استان همدان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان، مسعود ویژه  در مراسم چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان همدان، با اشاره به اینکه این رویداد فرهنگی و هنری همزمان با سراسر کشور در همدان نیز برگزار می‌شود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده از بین ۲۴ اثر سودای سیمرغ ۲۰ اثر در همدان اکران می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه دشمنان تلاش کردند که جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را تحت تاثیر قرار دهند اظهار داشت: با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب ، حضور پرشکوه مردم انقلابی و اهالی دغدغه مند هنر کشور، نقشه دشمن نقش برآب شد.

 

 ویژه با بیان اینکه در سال‌های گذاشته جمله "سینما مظهر تمدن است" از حضرت امام خمینی (ره) در نوار بالایی سینما حک شده بود افزود: این فرمایش بسیار حکیمانه است و اگر بخواهیم در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب قرار بگیریم از طریق فرهنگ به اهداف خود می‌رسیم.

 

وی، سینما را یکی از تاثیرگذارترین صنعت های جهان با پیوست فرهنگی بالا برشمرد و در راستای افزایش امید و نشاط اجتماعی عموم مردم را برای تماشای فیلم های این دوره از جشنواره فیلم فجر دعوت کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار داشت: اکران همزمان آثار جشنواره فیلم فجر در استان ها گامی مهم در راستای عدالت فرهنگی و هنری و فراهم کردن یک فرصت برابر برای علاقه‌مندان به سینما و هنرمندان این عرصه است.

 

 ویژه  با بیان اینکه سه سینمای فرهنگ، پردیس مهر قدس و فلسطین میزبان جشنواره چهل و یکم در استان همدان است، افزود: جشنواره از ۱۷ تا ۲۴ بهمن‌ماه و در دو سانس ۶ تا ۸ و ۸ تا ۱۰ شب در همدان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بلیت فروشی به صورت اینترنتی انجام می‌شود و علاقمندان می‌توانند از این طریق اقدام به تهیه بلیت کنند، بیان کرد: امسال بعضی‌ها تلاش کردند جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب را تحت تاثیر قرار دهند که با رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و مردم و اهالی فرهنگ و هنر دغدغه‌مند نقشه آنها نقش بر آب شد.

 

گفتنی است، شعار چهل‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، «اخلاق، امید و آگاهی» ا است و فیلم های این جشنواره از ۱۷ تا ۲۴ بهمن در سینماهای همدان نمایش داده می شود.

 

 

کد خبر 1251262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha