فراخوان «سازمان جهانی امداد اسلامی» برای ارائه کمک های فوری به زلزله زدگان ترکیه و سوریه

سازمان جهانی امداد اسلامی در حال راه اندازی یک فراخوان جهانی ۲۴ میلیون دلاری برای ارائه کمک های فوری به سوریه و ترکیه پس از زلزله های مرگباری است که در این دو کشور رخ داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «reliefweb»،سازمان جهانی امداد اسلامی در حال راه اندازی یک فراخوان جهانی 24 میلیون دلاری برای ارائه کمک های فوری به سوریه و ترکیه پس از زلزله های مرگباری است که در این کشورها رخ داد.

 

سازمان جهانی امداد اسلامی همچنین امدادگران خود را به محل وقوع زلزله اعزام کرده است تا به افرادی که زیر آوار مانده اند،کمک کنند.

 

بر اساس گزارش های دریافت شده ،خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و سایر زیرساخت‌ها همگی در اثر دو زلزله 7.8 و 7.5 ریشتری با خاک یکسان شده اند. این زلزله بدترین زلزله‌ ترکیه در 20 سال گذشته و بدترین زلزله‌ سوریه در بیش از یک قرن گذشته بوده است.

 

سازمان  امداد اسلامی در بیانیه ای در این باره گفت: ما برای کمک به بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی که از مجروحان این زلزله ها پر شده اند، نیرو اعزام کرده ایم. همچنین پتو، چادر و تجهیزات پزشکی برای افرادی که اکنون در سرمای سخت زمستان بی‌خانمان هستند، ارائه خواهیم کرد.

 

این سازمان جهانی همچنین از ارائه کوپن های نقدی به بازماندگان زلزله در جنوب شرقی ترکیه خبر داد  تا بتوانند نیازهای فوری خود مانند خرید غذا را برآورده کنند.

 

این سازمان در بیانیه خود آورده است: مناطق شمال غرب سوریه به ویژه بسیار آسیب پذیر هستند زیرا سال ها خشونت و بحران انسانی زیرساخت های حیاتی را ویران کرده و میلیون ها نفر را در فقر شدید قرار داده است.

 

در این بیانیه آمده است که کمک های لازم برای برآورده کردن نیازهای اولیه در اختیار آسیب دیدگان زلزله در شمال غرب سوریه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1251270

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha