امام (ره) اسراییل را تهدیدی برای کل بشریت معرفی کردند/حمایت از فلسطین  از اهداف نظام اسلامی است

ابطحی با بیان اینکه امام (ره) در نجف حمایت از ملت فلسطین را با یک فتوا اعلام کردند، گفت: از آغاز نهضت انقلاب از سال ۴۲ و پس از آن با نامگذاری روز قدس توسط امام (ره) ریل گذاری حمایت از آزادی فلسطین در نظام اسلامی شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سید مجتبی ابطحی، دبیر کل همایش بین المللی "بهار ٤٥؛ قدس شریف در آستانه آزادی" با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ضایعه زلزله در خوی، ترکیه و سوریه گفت: امروز هشتاد و هشتمین شش ماهگی انقلاب اسلامی به پایان رسید و تمام دشمنانی که انقلاب اسلامی را همچون زلزله ای برخلاف مصالح خود می دانستند، آرزوی خود را بر باد رفته می بینند زیرا انقلاب اسلامی زلزله ای علیه منافع آنها بود.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از ابتدای قیام خود در سال 42 همبستگی کاملی میان آرمان خود با آرمان آزادی فلسطین ایجاد کرده بودند، افزود: امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه قم در سال 42 در یک سخنرانی 14 بار به رژیم شاهنشاهی و ارتباط آن با رژیم صهیونیستی اشاره کردند و خطاب به شاه گفتند می خواهی ارتباط تو با اسراییل را بگویم و در این سخنرانی امام 18 بار نام اسراییل را تکرار کردند و این نشان دهنده بصیرت عمیق بنیانگذار انقلاب اسلامی به غده سرطانی و جرثومه فساد اسراییل است.

 

وی با بیان اینکه امام (ره) اسراییل را تهدیدی برای کل بشریت معرفی کردند با اشاره به مقاومت ملت فلسطین و مردم آزادی خواه دنیا اظهار داشت: امروز در جای جای فلسطین، مقاومت وجود دارد و ملت مقاوم فلسطین در صف اول مبارزه با دشمن متجاوز صهیونیستی هستند که سودای فتح نیل تا فرات را دارد. 

 

ابطحی ادامه داد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی، حمایت از ملت فلسطین را از اولویت های خود معرفی کرده است و اولین ریل گذاری امام (ره) در این زمینه تنها چند روز پس از پیروزی انقلاب بود که سفارت اسراییل به سفارت فلسطین تبدیل شد و پس از آن نیز امام خمینی (ره) اولین هیئت خارجی را که هیئتی فلسطینی بود به حضور پذیرفت.

 

وی با اشاره به نامگذاری روز قدس از سوی امام (ره) خاطرنشان کرد: پس از آن نیز رهبر معظم انقلاب این مسیر را ادامه می دهد و بر همین اساس رهبر انقلاب تاکید کردند که کرانه باختری باید مسلح شود و امروز شاهد آن هستیم که اسراییل اسیر خشم مبارزان جبهه مقاومت و مردم فلسطین است.

 

وی با اشاره به تبعید امام (ره) به نجف خاطرنشان کرد: امام (ره) در نجف فتوا دادند که از حقوق شرعی می توان به مردم فلسطین کمک کرد و پس از آزادی انقلاب نیز حمایت از مردم فلسطین را از سیاست های اصلی نظام معرفی کردند.

 

وی گفت: هر روز شاهد بیش از سه عملیات در کرانه باختری هستیم و امروز زندانیان زن و مرد فلسطینی هر روز علم مقاومت را بر دوش دارند و در آینده نزدیک به تعبیر رهبر انقلاب سقوط رژیم منحوس اسراییل را بسیار نزدیک می دانیم و در همین راستا نقش انقلاب اسلامی در بازیابی آزادی فلسطین را بازخوانی می کنیم.

 

 

کد خبر 1251357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha