آمادگی عراق برای برگزاری روز جهانی قرآن

شورای مشورتی امور قرآن در آستان مقدس حسینی با اعلام آمادگی برگزاری فعالیت‌های روز جهانی قرآن در عراق، از ارایه پیشنهاد تصویب طرح روز قرآن کریم به عنوان یک مناسبت رسمی در عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نون14، شورای مشورتی امور قرآن در آستان مقدس حسینی، پنجمین نشست دوره ای کمیته عالی روز جهانی قرآن را به منظور آمادگی برای آغاز فعالیت های این روز در سطح عراق برگزار کرد.

 

شیخ حسن المنصوری، مشاور دبیرخانه آستان مقدس حسینی گفت: ما امروز در حرم مطهر حسینی به همراه جمعی از نمایندگان نهادهای قرآنی به منظور بررسی مهم‌ترین مقدمات آمادگی برای برگزاری روز جهانی قرآن کریم در 27 ماه رجب المرجب گردهم آمدیم تا از نهادهای مختلف قرآنی به منظور موفقیت این روز به خصوص پس از اهانت اخیر به ساحت قرآن کریم همکاری و هم افزایی داشته باشیم.

 

وی افزود: نمایندگان نهادها و مراکز قرآنی  و عتبات مقدسه و نمایندگان کمیته اوقاف پارلمانی، دیوان اوقاف شیعه و سنی، اتحادیه انجمن ها و تجمع های قرآنی در عراق و بخش قرآن کریم در حشد شعبی در این نشست حضور داشتند.

 

المنصوری ادامه داد: این نشست شامل بررسی مهم‌ترین مراحل طرح روز جهانی قرآن کریم و اهدافی است که برای انتخاب این روز دنبال می کنند. از مهم ترین مصوبه های این نشست ارایه پیشنهاد تصویب طرح روز قرآن کریم به عنوان یک مناسبت رسمی در عراق است.

کد خبر 1251388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha