باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی  در عرصه های مختلف به خودکفایی کامل برسیم

آیت الله حسینی توجه به اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی بتوانیم در عرصه های مختلف به خودکفایی کامل برسیم و نوآوری خود را ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (۱۸ بهمن ماه) در نشست مجمع خیرین مهارتی استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل فنی و حرفه ای استان برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در ایران و تسلیت جان‌باختن تعداد بسیاری از مردم مسلمانان در کشورهای ترکیه و سوریه، اظهار کرد: حادثه زلزله مخوف و ترسناک که روز گذشته اتفاق افتاد، همه مسلمانان را نگران و ناراحت کرد که به ملت های این دو کشور تسلیت عرض می کنم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در ادامه، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب همه جانبه بود که کشور ما را از زیر یوغ استعمارگران، تحقیر و وابستگی چندین ساله مستکبران در حوزه های مختلف نجات داد.
 

آیت الله سید نصیر حسینی افزود: امروز شاهد هستیم که انقلاب اسلامی با شکوه و عظمت علی رغم همه مشکلاتی که دشمنان برای انقلاب و مردم ایجاد کردند، با افتخار و عزت در حال طی کردن مسیر ترقی و پیشرفت است.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امید همه ملت‌های آزاده جهان و ام القرای همه مسلمانان عالم محسوب می شود، ادامه داد: این انقلاب الگوی خوبی برای کشورهایی که می خواهند حق خود را بگیرند و در مسیر آزادی قدم بردارند و متکی به خود باشند، است.


امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ارتقاء فرهنگی، اقتصادی، فنی و حرفه ای، علمی، نظامی، اجتماعی و ... علیرغم همه فشارها در این ۴۴ سال که بر کشور و ملت ما وارد شده، را شاهد هستیم.


وی یادآور شد: کشور ما علیرغم کودتاها، ترورها، جنگ هشت ساله که جنگ ویرانگری بود و همه قدرت های استکباری و استعماری دست به دست هم صدام را تحریک و حمایت کردند و در طول هشت سال ما با تمام دنیای استکبار در جنگ بودیم، ولی انقلاب اسلامی شکست نخورد و در برابر دشمن زانو نزد.


آیت الله حسینی تاکید کرد: قدرت های بزرگ اقتصادی و نظامی اعتراف کردند که این «تحریم ها و فشارهایی که بر نظام جمهوری اسلامی وارد شده، اگر بر ما وارد می شد، زانو می زدیم و شکست می خوریم».
 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تحریم هایی که دشمنان بر علیه کشور و نظام جمهوری اسلامی وضع کردند می توانست یک کشور بزرگ را از پا دربیاورد که دشمن امروز به شکست های خود در همه عرصه ها اعتراف کرده است.


وی با بیان اینکه شکست های دشمنان بر علیه نظام و انقلاب اسلامی عوامل متعدد «مادی و معنوی» دارد، افزود: عوامل مادی ظرفیت های موجودی است که در کشور ما وجود دارد و همان طور که دشمن جنگ ترکیبی را سال های سال بر علیه انقلاب و نظام ما آغاز کرده، ما نیز ظرفیت های ترکیبی بسیار بالایی برای مقابله با این توطئه های دشمنان در اختیار داریم.


آیت الله حسینی تصریح کرد: یکی از عواملی که توانستیم در برابر جنگ اقتصادی دشمن مقاومت کنیم، تکیه بر توانایی های داخلی، خوداتکایی، نوآوری، مهارت و توجه به تولید داخلی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری در کنار اقتصاد مقاومتی قرار گرفت، هستند.
 

امام جمعه یاسوج توجه به اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی بتوانیم در عرصه های مختلف به خودکفایی کامل برسیم و نوآوری خود را ارتقا دهیم.


وی تاکید کرد: در حوزه دفاعی و نظامی هم اکنون ما بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را در داخل تولید می کنیم، در صورتی که پیش از انقلاب تنها پنج درصد در کشور محقق می شد.


آیت الله حسینی با بیان اینکه در زمینه ماهواره جزء ۱۲ کشور دنیا هستیم، ادامه داد: در مسائل ژنتیک و پزشکی در رتبه و سطح مطلوبی قرار داریم و حتی بسیاری از کشورهای منطقه در زمینه درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در بسیاری از فعالیت های صنعتی نیز ما خودکفا شده ایم و این نتیجه مقاومت ما در برابر تحریم ها و محدودیت های دشمنان است.


وی خاطرنشان کرد: ما در زمینه مهارت آموزی و فن توانستیم خود را ارتقا و وابستگی خود نسبت به غرب را کاهش دهیم تا شاهد رشد و پیشرفت در بخش های مهمی از کشور باشیم.


آیت الله حسینی ادامه داد: وقتی خودکفایی در ابعاد مختلف شکل گرفت، در حوزه های کشاورزی، صنعت و آموزش توانستیم در مقابل جبهه قدرتمند استعمارگران بایستیم و هر اندازه قدرت مهارتی و آموزشی ما بیشتر باشد و تقویت شود، قطعاً مقاومت ما در برابر توطئه های دشمن بیشتر خواهد شد.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات امروز جامعه را مسئله‌ بیکاری دانست و گفت: بیکاری مشکلات بسیاری برای خانواده‌ها و جامعه به وجود آورده و ضرورت دارد توجه ویژه‌ای به اشتغال جوانان داشته باشیم.
 

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم که مشاغل را صرفا در کار دولتی تعریف کنیم این موضوع جواب نخواهد داد، زیرا اگر دولت سنگین و گسترده شد، نمی تواند به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند.


آیت الله حسینی با اشاره به اینکه دولت باید چابک و عائله آن کم باشد، بیان کرد: اگر دولت عائله بالایی داشته باشد میدان مانور ندارد، بلکه باید خارج از دولت شغل تعریف و تولید، سرمایه و شغل را ایجاد کنیم.


امام جمعه یاسوج یکی از راه های آن را مهارت آموزی دانست که دستگاه‌های متولی باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند و افزود: باید عملکرد دستگاه هایی که در این حوزه فعالیت دارند را ارزیابی کنیم.


وی مسئله اشتغال و تولید سرمایه را مهم دانست و گفت: باید دستگاه هایی که در حوزه مهارت آموزی فعالیت دارند، به این مهم توجه ویژه داشته باشند.


آیت الله حسینی با بیان اینکه ما ظرفیت آموزشی و مهارتی را داریم و می توانیم کار و تولید داشته باشیم، تاکید کرد: باید علت بیکاری و عوامل آن شناسایی و با کار کارشناسی رفع شوند.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه صنایع دستی ظرفیت بسیار خوبی است که در گذشته نیز هر خانه یک کارگاه صنایع دستی بود، گفت: باید گلیم بافی، قالی بافی و دیگر صنایع دستی در استان مورد حمایت قرار گیرند.

کد خبر 1251415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha