امداد هوشمند به نیازمندان/ دستاوردهای نرم افزاری کمیته امداد در ترویج فرهنگ احسان

فتح آبادی با اشاره به دستاوردهای کمیته امداد امام خمینی (ره) در ترویج فرهنگ احسان، گفت: سامانه یکپارچه خدمت رسانی به نیازمندان و اطلاع رسانی به خیران فعالیت خود را آغاز کرده است تا خدمت رسانی به نیازمندان و جمع آوری کمک های خیران سرعت یابد.

«حسین فتح آبادی» در حاشیه نمایشگاه فناوری های محتوای فضای مجازی به خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: خدمت رسانی و کمک به محرومان، نیازمندان و بی پناهان همواره مورد تاکید اسلام و ائمه اطهار (ع) بوده است.

 

مدیر برنامه ریزی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به رسالت امدادرسانی به افراد کم بضاعت همواره تلاش کرده است تا خدمات خیران را در کمترین زمان ممکن در اختیار خانواده های کم بضاعت قرار دهد. همچنین نیازهای آنها را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

 

وی افزود: خدمت رسانی کمیته امداد به خانواده های کم بضاعت به سمت فناورانه و فضای مجازی رفته است تا مدت زمان کمک رسانی به خانواده ها کاهش یابد.

 

فتح آبادی افزود: سامانه یکپارچه خدمت رسانی به نیازمندان و اطلاع رسانی به خیران و نیکوکاران با عنوان «سها» امداد هوشمند و کارآمد، فعالیت های خود را آغاز کرده است. در قالب این سامانه خیران می توانند کمک های نقدی و حتی نحوه حمایت از خانواده های کم بضاعت را ثبت کنند و خانواده های کم بضاعت می توانند وضعیت زندگی و شرایط خود را در این سامانه ثبت کنند تا در کمترین زمان ممکن خدمت رسانی به آنها انجام شود.

 

وی ادامه داد: با استفاده از فضای مجازی و فناوری های نوین ارتباطی مساعدت نقدی در سریع ترین زمان ممکن به حساب بانکی افراد نیازمند واریز می شود. همچنین با این اقدام شناسایی خانواده های کم بضاعت در مدت زمان کمتری صورت می گیرد و این امر سرعت خدمت رسانی به خانواده ها را افزایش می دهد.

 

فتح آبادی خاطرنشان کرد: زمانی که خانواده های کم بضاعت مشخصات و درخواست خود را در سامانه سها ثبت می کنند، 29 وب سرویس استعلام برخط را انجام می دهند، دهک آنها بر اساس استعلامات مشخص می شود و نحوه خدمت رسانی به آنها نیز اعلام می شود.

 

وی با اشاره به اقدام دیگر کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای تسریع در خدمت رسانی به خانواده های کم بضاعت گفت: ایجاد دیجیتال با عنوان صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از اقدامات دیگر کمیته امداد برای تسریع در خدمت رسانی به نیازمندان است. این صندوق قرض الحسنه متعلق به کمیته امداد دارای مجوز بانک مرکزی بوده و بانک ملی هم از آن پشتیبانی می کند.

 

فتح آبادی درباره نحوه استفاده از تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: از طریق این صندوق تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان و مددجویان پرداخت می شود. افراد به جای معرفی و مراجعه به بانک ها از طریق این صندوق تسهیلات خود را دریافت می کنند.

 

مدیر برنامه ریزی کمیته امداد امام خمینی استان تهران افزود: خیرانی که مایل هستند کمک های خود را در قالب وام به نیازمندان ارایه کنند، می توانند از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به این مسئله بپردازند و مبلغ پیشنهادی خود را در قالب تسهیلات به نیازمندان ارایه کنند. عمده کارهای این صندوق به صورت الکترونیک انجام می شود و در تهران فقط سه شعبه داریم.

 

کد خبر 1251419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha