روحانیت در کنار فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی باید خدمات اجتماعی به جامعه ارائه دهد

حجت‌الاسلام گرزین گفت: افتتاح خانه هلال به منظور توانمندی جامعه هدف تبلیغات اسلامی از مداحان و مبلغان گرفته تا فعالان قرآنی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام عباسعلی گرزین امروز (سه شنبه ۱۸ بهمن) در مراسم افتتاح خانه هلال در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارکرد: از ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) نهراسیدن از دشمن و مشکلات و تهدیدها و حضور مقتدرانه در میدان با توکل بر خداوند متعال بود. برای همین ویژگی‌ها بود که توانست با دست خالی، دل میلیون‌ها انسان را به خدا جذب کند و با کمک گرفتن از ظرفیت‌های مردم بزرگترین انقلاب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرن‌های اخیر را به پیروزی رساند.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: افتتاح خانه هلال در این مجموعه برای این است که جامعه هدف تبلیغات اسلامی از مداحان و مبلغان گرفته تا فعالان قرآنی، توانمند شوند و در کنار ارائه خدمات فرهنگی به جامعه، در زمینه ارائه خدمات اجتماعی به مردم نیز توانمندی لازم را پیدا کنند.

 

وی تاکید کرد: البته این موضوع خواست و مطالبه رهبر معظم انقلاب از قشر طلبه و روحانیت نیز هست و طبق فرمایش ایشان روحانیون علاوه بر هدایت فرهنگی، بصیرتی و سیاسی جامعه باید بتواند خدمات اجتماعی نیز به مردم ارائه دهد.

 

حجت‌الاسلام گرزین یادآور شد: در حوادث مختلف از سیل گرفته تا کرونا، ورود بخشی از جامعه تبلیغی و روحانیت در کنار سایر مجموعه‌ها سبب ایجاد آرامش روانی در جامعه شد. در همه‌گیری کرونا، روحانیون جزو نخستین گروه‌های مردمی بودند که برای کمک به کادر درمان و بیماران وارد بیمارستان‌ها شدند و اتفاقا این نقش‌آفرینی موثر واقع شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در کنار مباحث فرهنگی، باید خدمات اجتماعی هم به جامعه ارائه دهین و این یک وظیفه دینی، شرعی و اخلاقی ما است.

 

کد خبر 1251420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha