آزادی ۱۵۰ زندانی با محکومیت مالی در ایلام

احسانی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۵۰ زندانی با محکومیت مالی در استان آزاد شده اند، گفت: ۴۰ درصد زندانیان استان ایلام هم اکنون در حال گذراندن دوره های حرفه آموزی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل امور زندانهای استان ایلام، ظهر امروز(۱۸ بهمن) در مراسم آزادی زندانیان نیازمند مالی این استان با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به میمنت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خدمت دیگری به زندانیان و خانواده های آنان ارایه می شود.

 

مجید احسانی با بیان اینکه زمینه آزادسازی ۱۵ نفر از زندانیان محکوم مالی در استان امروز فراهم شده است، افزود: بدهی این عزیزان ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است  که با همکاری و مساعدت قضات شریف استان، استفاده از امکانات قانونی و  ظرفیت خیرین و با تلاش همکاران ما در ستاد دیه و مددکاران اجتماعی زمینه آزادی این عزیزان فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه  با پرداخت بالغ ۲ میلیارد تومان زمینه آزادی این تعداد از زندانیان مجکوم مالی فراهم شده است، ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون زمینه آزادسازی بیش از ۱۵۰  نفر از زندانیان با محکومیت مالی از ابتدای سال تا کنون فراهم شده است.

 

مدیرکل امور زندان های استان ایلام یادآور شد: ۳۰ درصد از محکومین واجد شرایط  در زندان های استان در حال  آموزش و فعالیت های اشتغالزایی هستند و ۴۰ درصد زندانیان در حال گذراندن دوره های حرفه آموزی  هستند و مرکز فنی و حرفه ای در زندان مستقر شده است و امسال  بیش از ۳۰۰ مدرک فنی و حرفه ای برای زندانیان با گذراندن دوره های اموزشی صادر شده است.

 

احسانی  بیان کرد: تلاش ما در راستای اجرای این دوره های آموزشی این است که زمینه ارتکاب به جرم در جامنعه کاهش یابد و  مددجویان پس از آزادی از زندان بتوانند در جامعه با یادگیری و کسب آموزش های لازم بتوانند شاغل شده و درآمدی پایدار برای خود و خانواده داشته باشند.

 

گفتنی است در این مراسم با حضور حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و جمعی از مدیران استانی، ۱۵ نفر از زندانیان محکوم مالی آزاد شدند.

کد خبر 1251422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha