ظرفیت تولید فولاد پس از انقلاب ۶۰ برابر شده است

رییس هیئت مدیره مجتمع فولاد کویر گفت: ظرفیت تولید فولاد در کشور پس از انقلاب نسبت به رژیم ستمشاهی ۶۰ برابر شده است.

دکتر حسین حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار شبستان افزود: قبل از انقلاب ۵۰۰ هزار تن تولید فولاد در سال داشتیم که این رقم طی ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش و همت مهندسان جوان و برنامه ریزی دولتمردان به ۳۰ میلیون تن در سال رسیده است.

 

رییس هیئت مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با بیان اینکه در حال حاضر در رتبه ۱۰ جهان از نظر میزان تولید فولاد قرار داریم گفت: فولاد محصولی راهبردی است و در جهان به عنوان صنعت مادر شناخته می شود چنانچه اهمیت این صنعت به قدری است که آن را یکی از ارکان اصلی پیشرفت کشورها قلمداد می کنند.

 

حسین زاده به نقش فولاد از لحظه تولد تا مرگ انسان اشاره کرد و گفت: از لحظه به دنیا آمدن در اتاق عمل که تجهیزات پزشکی آن از جنس فولاد است تا در طول زندگی انسان در اتومبیل، ساختمان، صنعت و مدرسه و هزاران مورد دیگر نقش فولاد پررنگ‌ است چنانچه زندگی بودن فولاد غیرقابل تصور است.

 

رییس هیئت مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با بیان اینکه در افق ۱۴۰۴ برنامه ریزی و هدف گذاری شده است تا تولید فولاد در کشور به ۵۵ میلیون تن در سال برسد گفت: تمام زیرساخت های لازم در کشور جهت رسیدن به این هدف وجود دارد چنانچه نیروی انسانی ماهر، معادن سنگ آهن، انرژی و موقعیت جغرافیایی کشور در جهان بی نظیر است.

 

حسین زاده به فعالیت های مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: این مجتمع صنعتی طی سال گذشته افزون بر ۳۰۰ میلیون دلار صادرات داشته است و در حالی به عنوان صادر کننده ملی معرفی شد که به دلیل شرایط تحریم، شاهد کاهش صادرات در کشور بودیم.

 

وی افزود: این مجتمع سالانه افزون بر یک هزار تن فولاد تولید می کند و ۵۰ درصد محصولات آن به ۱۵ کشور جهان صادر می شود.

 

 

کد خبر 1251488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha