توجه به تمام ابعاد وجودی نیروی انسانی ثمره انقلاب اسلامی است

چکشیان گفت: توجه به تمام ابعاد وجودی نیروی انسانی را ثمره انقلاب اسلامی دانست و گفت:باید فرهنگ و منزلت کار را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از  رویداد رسانه‌ای «چه سفرها کرده‌ایم» بود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  با تشریح ظرفیت‌های نیروی کار در کشورمان گفت: جمعیت حوزه کار ما حدود ۱۵ میلیون نفر است، با احتساب خانواده‌ آن‌ها  به حدود ۴۰ میلیون نفر می رسند بنابراین به‌لحاظ کمیت، نیمی از جامعه کشور را شامل می‌شوند.

 

او تغییر رویکرد به نیروی کار به‌عنوان سرمایه کشور را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و  تاکید کرد: نگاه به نیروی انسانی در گذشته تنها ابزاری برای کار بود اما با پیروزی انقلاب اسلامی، با نگاه از موضوعیت انسانی،  نیروی کار  به‌عنوان سرمایه انسانی قلمداد شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به تمام ابعاد وجودی نیروی انسانی را ثمره انقلاب اسلامی دانست و گفت: معیشت، رفاه نیروی انسانی و توجه به حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیروی کار از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.

 

چکشیان هدف ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را توجه و صیانت از کرامت و سلامت روح و روان نیروی کار دانست و افزود: امروز پس از پنج دهه از ایجاد ورزش کارگری، ۱۰ سالی است فدارسیون ورزش کارگری را تاسیس کرده‌ایم و ماموریت آن توجه به ورزش در حوزه کار و تولید است.

 

او پرداختن به معضلات جامعه کارگری را اولویت این معاونت دانست و تصریح کرد: در همین راستا در تمام کارخانجات با همکاری کارفرمایان به‌دنبال رفع مشکلات و معضلات اجتماعی هستیم. در یک سال گذشته سند ملی پیشگیری از اعتیاد و سند ملی سلامت روان تدوین کرده ایم.

 

چکشیان دغدغه اصلی این معاونت را موضوع فرهنگ کار دانست و تاکید کرد: ما باید فرهنگ و منزلت کار را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم، فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد اما متقاضی و انگیزه کافی وجود ندارد، باید منزلت و  ارزش کار  احیا شود.

 

او ایجاد نهضت مهارت‌آموزی را برنامه‌محوری این وزارتخانه معرفی کرد و گفت:برنامه نهضت مهارت آموزی در حال اجرا است تا هر فرد ایرانی دارای یک مهارت شود و اینگونه یک اتفاق در زمینه اشتغال رقم بخورد.

 

رویداد رسانه‌ای «چه سفرها کرده‌ایم» از جمعه ۱۴ تا ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۷ تا ۲۰ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برپا خواهد بود و مسئولان کشوری و لشگری به تببین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

 

 

کد خبر 1251579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha