افتتاح سه پروژه  آبرسانی در لنگرود با اعتبار ۱۱۳ هزار میلیون ریال

علیپور گفت:  رینگ آبرسانی شهر لنگرود، تامین آب شرب روستاهای پلت کله و سیگارود با اعتبار هزینه شده ۱۱۳ هزار میلیون ریال و جمعیت بهره مند ۲۲ هزار نفر در دهه فجر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، مازیار علیپور- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان- در آیین افتتاح همزمان ۴۱ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در لنگرود که همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر امروز( چهارشنبه، ۱۹بهمن) با حضور استاندار گیلان و مسئولان استانی و شهرستانی در  مسجدسیدالشهدا آلوغ فک چمخاله برگزار شد، گفت: جوانان بایستی به شاخص های قبل از انقلاب و بعد از انقلاب توجه کنند مثلا در بحث آب شرب که یکی از شاخصه های بهداشت هر جامعه ای است، ۱۰ درصد روستاها از آب شرب برخوردار بودند اما در حال حاضر این رقم به  ۱۸۵/۳۳ درصد از آب شرب و یا در شهرها به بالغ بر ۹۹/۹۷ درصد ارتقا یافت که این شاخص ها نشان دهنده بهره مندی از حداقل امکانات رفاهی و بهداشتی است.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه در بحث آبرسانی، ۱۰ هزار روستا ظرف مدت ۳۰‌ماه در اولویت قرار دارند، تصریح کرد: از این تعداد،  ۷۱۱ روستا مربوط به استان‌گیلان است که با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان انجام‌ می شود که ۸۵ روستا فاقد آب و ۶۲۶ روستا دارای تنش آبی هستند که بعد از اتمام پروژه تنش آبی این روستاها مرتفع می شود.


وی ادامه داد: در فاز دوم همین پروژه  ۸۹۰ روستای دیگر گیلان بهره مند  می شوند که از ۲ هزار و ۵۰۰ روستا در گیلان، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشمول این طرح بزرگ آبرسانی می شوند.


علیپور با اشاره به اینکه در بحث فاضلاب پروژه های پرهزینه‌ ای اجرا می شود، خاطر نشان کرد: این پروژه  در ۱۱ شهر ، فاز اجرایی دارد و  از بحث تهاتر نفت قرار شد این پروژه ظرف مدت پنج سال با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومان انجام شود که ۹ اسفند این‌کار در شهر رشت آغاز می شود.


وی با اشاره به افتتاح سه پروژه  آبرسانی در شهرستان لنگرود، گفت:  سال ها بود مخزن ۵ هزار متر مکعبی آب کافی داشت ولی متاسفانه بسیاری از روستای مسیر چمخاله از کمبود آب شرب رنج می بردند که رینگ آبرسانی شهر لنگرود به طول ۱۱ کیلومتر در پنج فاز تعریف شد که امروز فاز سوم به طول هزار و ۶۵۰متر به بهره برداری می رسد که با این افتتاح ۶ کیلومتر از ۱۱ کیلومتر به رینگ اصلی متصل می شوند و فشار مناسب آب برای شهر، قسمت شرقی و چمخاله فراهم می شود.


علیپور پروژه های ۱۴۰۲  را با اعتبار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بالغ بر ۱۲۰ پروژه بزرگ  هم در سال آینده پیش بینی شده‌ است.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان تصریح کرد: رینگ آبرسانی شهر لنگرود، تامین آب شرب روستاهای پلت کله و سیگارود با اعتبار هزینه شده ۱۱۳ هزار میلیون ریال و جمعیت بهره مند ۲۲ هزار نفر در هشتمین روز دهه فجر  با حضور استاندار گیلان  به بهره برداری رسید.

کد خبر 1251631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha