جمع‌آوری ۲ هزار میلیارد تومان زکات عام در کشور

حجت‌الاسلام مهری، گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعم از زکات واجب، مستحب و فطریه به دبیرخانه شورای زکات کمک و ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری، امروز چهارشنبه (19بهمن) در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات خوزستان، با بیان اینکه آیات متعددی در مورد فریضه الهی زکات و جایگاه رفیع آن بیان شده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال 96 در پیامی به همایش زکات بیان داشتند که ما مسئولان نظام اسلامی به خاطر کم‌کاری در مورد فریضه الهی زکات باید به عفو و بخشش الهی پناه ببریم؛ این فرمایش وظیفه ما در دبیرخانه شورای زکات دوچندان کرده است.

 

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور، افزود: در این راستا برنامه‌ریزی شد در بحث فرهنگسازی و ترویج و احیای فریضه الهی زکات برنامه‌هایی را با حضور خطبا، بزرگان، خیرین، مبلغین، مؤثرین، روحانیون و رؤسا و دبیران شورای زکات استان‌ها، شهرستان‌ها داشته باشیم و در جمهوری اسلامی ایران چیزی را به عنوان واجب فراموش شده نداشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه همه اعضای شورای زکات استان، شهرستان، بخش‌ها و روستاها باید تلاش مضاعف و بیشتری در راستای احیای فرهنگ زکات داشته باشند، اضافه کرد: در 10 ماهه امسال بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعم از زکات واجب، مستحب و فطریه به دبیرخانه شورای زکات کمک و ثبت شده و این نشان از تدین مردم دارد.

 

حجت‌الاسلام مهری، با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که با فرهنگ‌سازی و تبلیغ، فریضه زکات را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم، ادامه داد: خروجی و نتیجه این نشست‌ها برای سال آینده باید منتج به این شود که در دبیرخانه شوراهای زکات استان‌ها مبالغ بیشتری ثبت شود و فقرا متنعم شوند و روزی برسد دیگر با ادای زکات فقیری نداشته باشیم.

 

کد خبر 1251639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha