جمع ‌آوری بیش از ۲۸۰ هزار سند دوران دفاع مقدس در البرز

سردار اسلامی با اعلام خبر جمع آوری و اسکن بیش از ۲۸۰ هزار سند دوران دفاع مقدس در البرز گفت: جمع آوری اسناد دفاع مقدس مهم ترین جایگاه را در پیشگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، سردار ابوالفضل اسلامی طی نشست خبری که چهارشنبه ۱۹ بهمن در مرکز حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز برپا شد گفت: امتداد رشادت رزمندگان دوران دفاع مقدس در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز افزود: نشر و حفظ آثار ارزشی دوران دفاع مقدس یکی از مهمترین وظائف و برنامه هایی است که در قالب ویژه برنامه متنوع فرهنگی، تولیدی، اجتماعی و نمایشگاهی در نظر گرفته شده است.

 

به گفته وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین مسائلی است که امروز با همکاری اصحاب رسانه می تواند فراهم شود، چرا که موضوع و واقعیت های دوران دفاع مقدس در قالب رسانه و به واسطه خبرنگاران باید مطرح و تبیین شود.

 

وی توضیح داد: روند ساخت نمایشگاه دفاع مقدس استان البرز در مقیاس قابل توجه در پارک جهان نما که به نام پارک دفاع مقدس تغییر نام می دهد در حال انجام است، برآورد زمانی برای بهره مندی از این نمایشگاه سال ۱۴۰۳ است.

 

وی با اشاره به وجود ۴۲ المان یادمان شهداء در سطح استان بیان کرد: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در استان البرز تا کنون ۸۶۴ کتاب و ۳۸ مستند تولید کرده است.

 

اسلامی با بیان اینکه ۱۵۰۰ ساعت تاریخ شفاهی دفاع مقدس ثبت شده است توضیح داد: مأموریت شاخص اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ثبت نقش لشکر ۱۰ سیدالشهداء، روحانیت در دوران دفاع مقدس، جهاد سازندگی ، ارتش و فراجا است. 

 

مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس استان البرز خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های این اداره کل، ثبت تاریخ دفاع مقدس و پیشگیری از تحریف آن، همچنین حمایت از پایان نامه ها و پژوهش های دانشجویی است.

 

 
 
کد خبر 1251655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha