جشن ۲۲ بهمن در نیجریه برگزار می شود

ثالثو با اشاره به اینکه شیعیان نیجریه مرجع تقلیدآنها حضرت آیت الله خامنه ای است، چراکه ایشان علاوه بر مسائل مذهبی به مسائل اجتماعی مردم هم توجه دارند، گفت: فعالان فرهنگی نیجریه به دنبال برگزاری جشن ۲۲ بهمن در نیجریه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، دکتر ثالثو شامگاه (19 بهمن) در نشست تبیینی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران که در مسجد قبا مهرشهر برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران جنبه سیاسی، اجتماعی، دینی و مذهبی دارد، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی ایران موضوعاتی مانند برده داری و غارت منابع کشورهای مختلف توسط کشورهای مستکبر اروپایی وجود داشت و کشورهای غربی منافع خود را از طریق غارت منابع اقتصادی کشورهای دیگر تامین می‌کردند اما انقلاب اسلامی ایران تفکر جهانیان را نسبت به دین و مذهب دگرگون کرد.

 

مدرس دانشگاه جامعه المصطفی و اهل کشور نیجریه با بیان اینکه قبلا دین در قالب عبادت در مسجد خلاصه می شد اما انقلاب اسلامی ایران کارکردهای دیگر دین را هم فعال و در حوزه مبارزه با استکبار و مظلومیت نیز موثر کرد، گفت: شیعیان نیجریه به تاسی از انقلاب اسلامی ایران به این نتیجه رسیدند که بهترین نظام فکری برای آنها، نظام فکری انقلاب اسلامی ایران است که متاثر از نظام فکری حضرت امام(ره) می باشد.

 

ثالثو مقابله با ظلم، مردمی بودن، اجرای واقعی اسلام را از مهمترین دلایل گرایش مسلمانان نیجریه به انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: امروز بیش از 24 میلیون نفر از شیعیان نیجریه تابع فرمایشات مقام معظم رهبری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به کل کشورهای آفریقایی در حال پیشروی است و بسیاری از کشورهای آفریقایی، شیعیان نیجریه را به عنوان الگوی خود قرار می‌دهند، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران در نیجریه به راحتی شیعیان مراسم خود را برگزار می کنند و مدارسی داریم که دروس شیعه را آموزش می دهند.

 

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه شیعیان نیجریه مرجع تقلید آنها حضرت آیت الله خامنه ای است، چراکه ایشان علاوه بر مسائل مذهبی به مسائل اجتماعی مردم هم توجه دارند، افزود: فعالان فرهنگی نیجریه به دنبال برگزاری جشن 22 بهمن در نیجریه هستند.

 

ثالثو با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از موارد از جمله حوزه علوم بسیار پیشرفته کرده است و امروز مقالات علمی ایران الگویی برای دانشجویان نیجریه است، ادامه داد: ایران از نظر پیشرفت علمی خیلی جلو رفته است؛ مثلا در پزشکی و ادبیات کم نظیر است و در حوزه علوم اسلامی بزرگترین منبعی که مردم نیجریه می شناسند منابع ایرانی است.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم نیجریه به انقلاب اسلامی ایران به عنوان قدرت سوم جهانی نگاه می‌کنند، گفت: چون مبانی انقلاب ایران براساس آموزه های دین و مبارزه با ظلم و برقراری عدالت است و اینها در تضاد با منافع استکبار جهانی است، کشورهای غربی به دنبال منحرف کردن افکار مردم هستند.

 

این استاد دانشگاه نیجریه ای با بیان اینکه استکبار جهانی برای ضربه زدن به ایران در چهره جهانی، این کشور را کشوری خشن و ناامن نشان می دهد، اظهار داشت: هدف آمریکا از ایران هراسی این است که جلوی پیشروی انقلاب اسلامی ایران در جهان را بگیرد و خیلی از اتفاقاتی که اخیرا در ایران رخ داد با همین هدف از سوی دشمن برنامه ریزی شد.

 

ثالثو با بیان اینکه دشمن آنقدر در فضای مجازی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را کوچک نشان میدهد که مردم نقاط قوت این نظام الهی را درک نکنند، گفت: اروپایی ها و غربی ها در همین راستای ایران هراسی کشورهایی که با ایران همکاری داشته باشند را هم تهدید می کنند.

 

وی با بیان اینکه عربستان سعودی بدنبال جذب طلبه‌هایی از نیجریه و دادن پول به آنها برای تبلیغ علیه انقلاب اسلامی ایران و شیعیان است، گفت: عربستان هیچ تبلیغ دینی در کشور خودش  ندارد، بلکه تمام مدارس مذهبی و دینی آنها در راستای مسائل سیاسی و مقابله با انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است.

 

این استاد دانشگاه نیجریه ای با اشاره به اینکه بیشتر فارغ‌التحصیلان مدارس علمیه عربستان در کشور نیجریه هدفشان تخریب ایران و شیعه است، افزود: جمهوری اسلامی ایران چون مقابل استکبار جهانی ایستاده است، برخی کشورها با ایران در حوزه روابط اقتصادی بدلیل ترس از غربی ها با احتیاط رفتار می کنند.

 

ثالثو در مورد آخرین وضعیت آیت الله شیخ ابراهیم زکزاکی نیز با بیان اینکه ایشان هم اکنون در منزل و تحت کنترل شدید هستند و به مردم دسترسی مستقیم ندارند، خاطرنشان کرد: ارتباط آنها مردم از داخل خانه انجام می شود و هیچ فعالیت آموزشی و تبلیغی و ... متوقف نشده است.

 

 

 

کد خبر 1251664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha