همایش ملّی فقیه و دانشمند « علی بن مهزیار» به میزبانی استان البرز برگزار می شود

جابری انصاری با اعلام خبر میزبانی استان البرز برای برپایی همایش دانشمند فقیه علی بن مهزیار گفت: این فقیه عالی قدر، از یاران نزدیک امام جواد(ع) و امام هادی(ع) است که در زمینه فقه و روایت اسلامی در زمره وکلای امامان شیعه بوده است.

جابری انصاری در خصوص اعلام خبر برپایی بزرگداشت علی بن مهزیار به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: همایش ملی بزرگداشت دانشمند نامدار شیعه علی بن مهزیار اهوازی با هدف تبیین جایگاه عالی به میزبانی استان البرز برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به زمانبندی احتمالی برپایی این همایش ملی در اوائل سال آینده افزود: « علی بن مهزیار» از اندیشمندان صاحب نام، فقیه و محدث، از رهبران شیعه در قرن سوم هجری است.

 

به گفته وی، این فقیه عالی قدر، از یاران نزدیک امام جواد(ع) و امام هادی(ع) است که در زمینه فقه و روایت اسلامی در زمره وکلای امامان شیعه بوده است.

 

وی ادامه داد: علی بن مهزیار به عنوان یکی از شخصیت های جهان تشیع در قرن سوم هجری زندگی می کرد و نقش مهمی در انتشار مبانی دینی اسلامی داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی علی بن مهزیار، توفیق زیارت و دیدار با حضرت مهدی(عج) است که در این خصوص روایات بسیار معتبر و مشهوری وجود دارد.

کد خبر 1251692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha