کانون های مساجد، گسترده ترین شبکه فرهنگی و هنری در کشور هستند

حسنی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گسترده ترین شبکه فرهنگی و هنری در کشور هستند، گفت: با فعالیت کانون های مساجد در دورترین مناطق روستایی، عدالت فرهنگی در جامعه برقرار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امراله حسنی-مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان زنجان- شامگاه دیروز(19بهمن ماه) در نشست صمیمی مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد زنجان با امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه کانون های مساجد در صف مقدم جبهه نرم قرار دارند، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد گسترده ترین شبکه فرهنگی و هنری در کشورهستند.

 

وی با اشاره به اینکه 384 باب باب کانون فرهنگی وهنری مساجد در استان فعالیت می کنند، افزود: 58 درصد کانون های مساجد استان زنجان روستایی و 42 درصد شهری هستند.

 

حسنی با یادآوری اینکه دردورترین روستاها و مناطق استان کانون های مساجد در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: 27 درصد اعضای کانون های مساجد استان زنجان را خواهران و 73 درصد را برادران تشکیل می دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال 72 با هدف فعالیت فرهنگی و هنری در جوار مساجد تاسیس شدند، گفت: در حال حاضر شاهد فعالیت گسترده کانون های مساجد در حوزه های مختلف و اشتغالزایی هستیم.

 

وی با بیان اینکه در دوران کرونا هم شاهد فعالیت کانون های مساجد در زمینه کمک مومنانه و دستگیری از نیازمندان بودیم، گفت: در کانون های مساجد روستایی استان زنجان شاهد کارآفرینی کانون برای بانوان روستا هستیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به تاسیس صندوق های خیریه در برخی از کانون های مساجد برای اعطای تسهیلات به نیازمندان اشاره کرد و افزود: گردش مالی برخی از این کانون ها به دو میلیارد تومان در سال هم می رسد.

 

وی در ادامه هدف از نشست صمیمی مدیران کانون های مساجد با امام جمعه زنجان را گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تجدیدعهد و بیعت با آرمان های امام و شهدا اعلام کرد و گفت: در راهپیمایی 22 بهمن نیز با حضور گسترده مردم و کانون های مساجد پاسخ دندان شکنی به دشمنان نظام خواهیم داد.

کد خبر 1251699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha