رتبه نخست ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم به خراسان رضوی رسید

استان های خراسان رضوی، مازندران و البرز رتبه های اول تا سوم ششمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی در بخش دختران که به میزبانی دزفول برگزار شد را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، امیرظاهر طحان، صبح امروز پنجشنبه (۲۰ بهمن) در آیین اختتامیه ششمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی در بخش دختران که در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد، اظهار کرد: رتبه نخست ششمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن ادارات آموزش و پرورش کشور در بخش دختران به مرکز امام رضا (ع) اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ مشهد از استان خراسان رضوی با عنوان گروه مصباح الهدی تعلق گرفت.

 

مدیر آموزش و پرورش دزفول، افزود: مرکز محمدحسین طباطبائی اداره آموزش و پرورش بابلسر از استان مازندران با عنوان گروه مشکات به مقام دوم دست یافت همچنین مرکز دارالقرآن حضرت مهدی (عج) اداره ناحیه ۴ کرج از استان البرز با عنوان گروه رکن الهدی مقام سوم این مسابقات را کسب کرد.

 

وی با بیان اینکه داوران ملی و بین المللی این مسابقات را داوری کردند، عنوان کرد: ۱۵۰ دانش آموز دختر نخبه قرآنی در قالب ۱۳ گروه از استان های اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی، سمنان، فارس، قم، گلستان، یزد، خوزستان (شهر آبادان)، مازندران، خراسان، قزوین و کهگیلویه و بویر احمد از روز سه شنبه در اردوگاه شهید رجایی دزفول به رقابت قرآنی پرداختند.

 

ظاهرطحان، با اشاره به اینکه این مسابقات با عنوان شهدای منا مزین شده است، اضافه کرد: دزفول در دوران دفاع مقدس ۷۶۰ شهید دانش آموز و ۷۲ شهید فرهنگی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

 

وی از وزارت آموزش وپرورش، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه، مدیرکل آموزش و پرورش و معاونت پرورشی استان خوزستان که زمینه برگزاری این مسابقات در دزفول را فراهم کردند قدردانی کرد.

 

مدیر آموزش و پرورش دزفول، همچنین ضمن قدردانی از عوامل و حامیان برگزاری این مسابقات به ویژه امام جمعه، فرماندار، نماینده مجلس و شورای شهر دزفول تصریح کرد: با وحدت و انسجام مسئولان شهری این مسابقات به بهترین شکل و در بالاترین کیفیت ممکن برگزار شد.

 

مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن‌ ادارات آموزش و پرورش کشور در بخش پسران نیز عصر روز جمعه (۱۴ بهمن) با حضور پسران از ۱۵ استان کشور در اردوگاه شهید رجایی دزفول برگزار شد که در پایان گروه نجم دارالثقلین امام خمینی(ره) فسا استان فارس رتبه اول در بخش پسران را به دست آورد. گروه انصارالمهدی ناحیه یک استان قم رتبه دوم و گروه‌های اداره آموزش و پرورش بابلسر استان مازندران و آموزش و پرورش شادگان خوزستان نیز به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

 

کد خبر 1251759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha