دستگاه قضایی نسبت به ترک فعل مدیران کوتاه نمی‌آید

اسپانلو با اشاره به تشکیل ۱۳ فقره پرونده برای مدیران استان گلستان گفت: دستگاه قضایی نسبت به ترک فعل مدیران کوتاه نخواهد آمد و قاطعانه برخورد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمود اسپانلو امروز (پنجشنبه ۲۰ بهمن) در نشست خبری با تاکید بر عزم دستگاه قضایی در برخورد با ترک‌ فعل‌های مدیران اظهارکرد: در زمینه ترک فعل مدیران استانی ۱۳ پرونده مفتوح در دادسرای مرکز استان در مرحله تحقیقات قرار دارد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: یکی از اقدامات موثر در استان طی ماه های اخیر توقف همیشگی پروژه انتقال آب از سرچشمه‌های زرین گل در استان گلستان به حوضه فلات مرکزی بود که با پیگیری دادستان علی ابادکتول و نماینده مردم این شهرستان، پرونده آن برای همیشه در وزارت نیرو بسته شد.

 

وی در ادامه درباره پرونده پولشویی و ارتشا مدیر سابق و برخی کارکنان در بنیاد مستضعفان گلستان گفت: در این پرونده علی شکریان مدیرکل سابق این بنیاد متهم به اختلاس به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال به ۵ سال حبس و پرداخت جزای نقدی به مبلغ دو برابر اختلاس انجام شده و انفصال دائم از خدمات دولتی و همچنین رد مال به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال محکوم شد.

 

اسپانلو افزود: همچنین این متهم به پولشویی محکوم و به پرداخت ۴ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال  و علاوه براین برای اتهام انتقال به مال غیر به تحمل ۴ سال و یک روز حبس و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در حق دولت محکوم شده است.

 

وی بیان کرد: در این پرونده سهرابعلی مختاری و ابراهیم قاسمی فر از کارمندان سابق بنیاد مستضعفان استان گلستان نیز متهم به مشارکت در پولشویی و ارتشا شده اند.

 

 

کد خبر 1251787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha