امروز فضای رسانه ای نیازمند بازگویی اخلاق، عقلانیت و عاطفه است

محمدبیگی گفت: امروز فضای رسانه ای ما نیازمند بازگویی اخلاق، عقلانیت و عاطفه است و این موارد سه شرطی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، فاطمه محمدبیگی- نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی- در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان که امروز (پنجشنبه ۲۰ بهمن) در سالن اجتماعات مجتمع لاله قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز شاهد هستیم استکبار جهانی از اسم جمهوری اسلامی ایران و پرچم ایران اسلامی که در جای جای دنیا به مناسبت های مختلف و در میادین ورزشی، علمی، اقتصادی و اجتماعی به اهتزاز در می آید، واهمه دارد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی، مولود بنیانگذار کبیری است که هر جای دنیا که نام ایشان می آید، ایشان را به عنوان رهبر کاریزمای جهانی که حکمرانی دنیا را در سده اخیر تغییر داد، می دانند.

 

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) کسی است که وجودش باعث شد، صهیونیسم بین الملل در ادامه حیاتی که تصور و برنامه ریزی کرده بود، برای حضور در خاورمیانه و سلطه بر جهان از طریق رژیم صهیونیستی، تنش لرزیده و می داند به آرزویش نخواهد رسید.

 

محمدبیگی اعلام  کرد: امروز هیمنه استکبار در هم شکسته شده و افول آمریکا و صهیونیست بین الملل به وضوح قابل مشاهده است و در حال عبور از پیچ گذار و در مرحله ای نظم نوین جهانی هستیم و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور مقاومت در دنیا مطرح است و امروز با تلاش شما رسانه ها می توانیم در عرصه جهاد تبیین کاری کنیم، ارزش های نظام و انقلاب در تمدن سازی نوین اسلامی آینده نقش خود را ایفا کند.

 

وی توضیح داد: مقام معظم رهبری برای حرکت جوانان در فضای رسانه بیانات متعددی را داشتند، رهبری سه شرط اساسی را مطرح فرمودند که یکی از شروط اخلاق است؛ به عنوان مسئول و نماینده مردم در معرض قضاوت ها هستیم و از دروغ، دشنام و تهمت بدمان می آید و این موارد اگر در فضای رسانه ای باشد بدتر است بنابراین مرز رسانه را نگاه داشتن مهم است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز برای انتشار افکار، میدان ها و مرزها باز است امروز رسانه ها می توانند با آزادی بیان آنچه در ذهن دارند برای افکار عمومی منتشر کنند اما این فضای عمومی نیازمند سازماندهی است و امروز فضای رسانه ای ما نیازمند بازگویی اخلاق، عقلانیت و عاطفه است و این موارد سه شرطی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند.

 

وی گفت: در بحث عواطف اگر در فضای رسانه عواطف و احساسات را نتوانیم کنترل و مدیریت کنیم و ابراز احساسات مردم را نشان دهیم، قافیه را باخته ایم و در جریانات اخیر به خاطر جا ماندن رسانه ملی یا ورود دیرهنگام برخی مسئولان و اصحاب رسانه که می توانستد اطلاع رسانی کنند، از طرف مقابل جا ماندیم و باعث شد هزینه دهیم.

 

محمدبیگی تأکید کرد: عواطف و احساسات مردم نسبت به مشکلات و گله مندی ها و مطالبه گری مردم را باید رسانه ها منعکس کنند و باید مشکلات مردم با به کارگیری عاطفه صحیح منعکس شود تا مسولان مطالبات مردم را پاسخ دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: حضور شما در فضای رسانه ای جهادگونه بوده و امروز شما می توانید با جهاد تبیین، جهاد روایت و نگهداشتن اذهان مردم در فضای صحیح و درست و هدایت افکار به سمت مطالبه صحیح از ریل گذاران مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی باشید.

 

کد خبر 1251811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha