لزوم خوداتکا شدن هنرمندان/ هلدینگ صنایع دستی در کشور ایجاد خواهد شد

جلالی با بیان اینکه هلدینگ صنایع دستی در کشور ایجاد می شود، گفت: حمایت های ما از صنایع دستی در حوزه های آموزشی، دانشی، بسته بندی و شاخص های جهانی است و فعالین این عرصه متناسب با قابلیت رشد خود تسهیلات دریافت می کنند.

مریم جلالی در حاشیه بازدید از غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: در این نمایشگاه یک سری غرفه های حمایتی در نظر گرفته شده که به صورت رایگان در اختیار استان ها قرار گرفته است.

 

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: یک سری غرفه ها نیز به صورت آزاد میزبان شرکت ها، برندها و تولیدکنندگان در این نمایشگاه است تا زمینه معرفی آنها فراهم شود.

 

وی با اشاره به لزوم خوداتکایی هنرمندان گفت: حاضر هستیم تا تسهیلات لازم را پرداخت کنیم برای اینکه هنرمندان خوداتکا شوند و باید لیست تجاری آنان را داشته باشیم.

 

جلالی با اشاره به اینکه باید هنرمندان را تشویق به فروش کنیم چون هنرمندی که برای خود لیست تجاری ندارد از این بازار ممکن است حذف شود، گفت: حمایت معنی توانمندسازی دارد تا هنرمند آن قدر قوی شود که بتواند غرفه بگیرد و کارگران خود را بیمه کند.

 

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: رویکرد حمایت رایگان، باعث افول صنایع دستی خواهد شد؛ در این میان معنی حمایت باید بازتعریف شود و حمایت های ما در حوزه های آموزشی، دانشی، بسته بندی و شاخص های جهانی است و متناسب با قابلیت رشد خود تسهیلات دریافت می کنند.

 

وی با بیان اینکه هلدینگ صنایع دستی ایجاد می شود، گفت: صادرات را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد و در حال حاضر رایزن های فرهنگی ما در سراسر جهان آماده هستند و منتهی به علت تحریم در حوزه صادرات دچار مشکل هستیم اما مشتریان خارجی کاملا بالفعل هستند.

 

گفتنی است؛ توانمندی ها و گنجینه ای از داشته های خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران ارائه شد.

 

 

کد خبر 1251813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha