لزوم ایجاد زنجیره های ارزش افزوده در حوزه صنایع دستی

ایزدخواه با تاکید بر اینکه صنایع دستی می تواند پیشران صادراتی در حوزه صادرات غیرنفتی کشور باشد، گفت: باید بحث ایجاد زنجیره های ارزش افزوده در حوزه صنایع دستی در مناطق مختلف مزیت دار مورد توجه قرار گیرد.

روح الله ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران اظهار داشت: صنایع دستی می تواند پیشران صادراتی در حوزه صادرات غیرنفتی کشور باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک مشکل در این زمینه وجود که پراکندگی در حکمرانی صنایع دستی است و وزارت میراث فرهنگی نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند و یک سری موازی کاری ها در دستگاه ها وجود دارد.

 

وی بر لزوم ایجاد زنجیره های ارزش افزوده در حوزه صنایع دستی تاکید کرد و گفت: این موضوع در مناطق مختلف مزیت دار باید مورد توجه قرار گیرد و بحث شهرک های صنعتی جهت اختصاص مکان به واحدهای صنایع دستی در بودجه 1402 پیشنهاد داده ایم و در برنامه هفتم نیز به صورت ویژه به صنایع دستی توجه خواهیم کرد.

 

ایزدخواه با اشاره به نمایشگاه بین المللی گردشگری عنوان کرد: نمایشگاه فاخر و ارزنده ای است و محصولات ارزشمند بسیاری به نمایش گذاشته شده است و امیدواریم حمایت های بی نظیری از طرف وزارت صمت اتفاق بیافتد تا بتوانیم در این شرایط تحریمی، صنایع دستی را تقویت کنیم.

 

گفتنی است؛ توانمندی ها و گنجینه ای از داشته های خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران ارائه شد.

 

 

کد خبر 1251816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha