موسسات مردمی در حوزه فرهنگ و هنر باید تقویت شوند

اسماعیلی گفت: موسسات مردمی در حوزه فرهنگ و هنر حلقه میانی هستند و ما باید آنها را تقویت کرده و توانمند کنیم، ما باید از حوزه تصدی گری به حوزه تسهیل گری منتقل شویم و عرصه را برای فعالیت آنها باز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، محمدمهدی اسماعیلی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- در نشست با فعالان فرهنگی و هنری که امروز (پنجشنبه ۲۰ بهمن) در سالن باغستان قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار را با برنامه روشن آغاز کردیم به طوری که ۱۲۵ اقدام برای اصلاح رویه های حاکم در وزارتخانه با بیان شیوه اجرا، بیان تحولات مورد انتظار و زمان انجام آنها پیش بینی شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد نزدیک ۲۰ حوزه موضوعی و متنوع ترین فعالیت ها را داریم و ۱۰ سازمان تابعه در کنار معاونت ها و ده ها بنیاد زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار می کنند و برنامه تحولی ما ناظر به همه این عرصه ها است.

 

وی عنوان کرد: ما هیچ بهانه ای برای کار نکردن نداریم البته نمی گوییم مشکلات وجود ندارد، مشکل جزئی از کار است مسئول یعنی کسی که بجنگد و مبارزه کند و هر روز دچار نگرانی و مشکل باشد و بی پولی را تحمل کند و برای تک تک کارهایش زمان گذارد و سفرهای استانی رفته و به شهرها و روستاها برود.

 

اسماعیلی اعلام کرد: باید کار کرده و تحول ایجاد کنیم و باید ریل حرکت نظام فرهنگی، هنری و رسانه ای را تغییر دهیم و بعد از گذشت یکسال و نیم می گویم بخش عمده برنامه های ما نه تنها طبق پیش بینی ها انجام شده بلکه بسیاری از آنها بیش از انتظار تحقق یافته است.

 

وی تأکید کرد: امروز این مکنت به ما داده شده و ما موظف هستیم این بار را با قوت هرچه تمام تر بدون بهانه حمل کنیم و کارهای زیادی انجام شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اقدامات دشمن اظهار کرد: دشمن می خواهد جامعه را دوقطبی کند، دوقطبی شدن یعنی جامعه آماده التهاب و اشتعال شود و حاکمیت نباید اجازه دهد جامعه دچار التهاب و آماده اشتعال باشد، بنابراین باید تلاش کنیم مسائل را حل کرده و اجازه ندهیم گسلی ایجاد شود و دیگران با استفاده از این گسل جامعه را با عناوین مختلف طبقه بندی کنند و ما جامعه متحد و منسجم نیاز داریم.

 

وی تأکید کرد: جامعه قدرتمند باید همه حوزه هایش منطبق با معیارهای اصلی بومی و دینی خود باشد، حوزه عفاف و حجاب باید نشان دهنده پاکیزگی جامعه و نشان دهنده حیا جامعه باشد به طور حتم هر گونه ارائه و عرضه غیرمعمول فسادآور است و اینها نص شرع مقدس است و باید زمینه را برای از بین بردن گناه در جامعه فراهم کرد.

 

اسماعیلی گفت: حاکمیت دینی آمده تا مردم را در دنیا و آخرت به سعادت برساند و ما معتقد هستیم جامعه دینی محل رشد فضايل است، بنابراین جامعه باید به سمت فضائل اخلاقی رشد داشته باشد و در این مسیر دشمن به طور حتم آمده و سنگ اندازی کرده و گسل ایجاد می کند و نظام حکمرانی فرهنگی باید با خرد و عقلانیت از این موانع عبور کند و این نگاه ما به حوزه فرهنگ است.

 

وی افزود: ما در سال گذشته با وجود همه محدودیت ها، بودجه خوبی برای تقویت حوزه میانی اختصاص دادیم موسسات مردمی در حوزه فرهنگ و هنر حلقه میانی هستند و ما باید آنها را تقویت کرده و توانمند کنیم و باید از حوزه تصدی گری به حوزه  تسهیل گری منتقل شویم و عرصه را برای فعالیت آنها باز کنیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: ما در دولت امسال بذرهایی کاشتیم که در سال های آینده به درخت تناوری مبدل می شود.

 

وی یادآور شد: در حوزه زیرساخت ها هم اقداماتی داریم و ان شاالله تالار شهر قزوین را هم در کنار هم احداث خواهیم کرد و موانع در این خصوص مرتفع می شود.

 

کد خبر 1251875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha