تولید مستند مسجد دمیریه زنجان کلید خورد

به مناسبت ایام الله دهه فجر، تولید مستند مسجد دمیریه زنجان آغاز شد و قرار است بخش‌هایی از رویدادهای سال‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش درآید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مستند مسجد دمیریه به کارگردانی رسول حاجی‌نجفی و تهیه‌کنندگی حوزه هنری در قالب مستندی پژوهش‌محور و مصاحبه‌محور در حال تولید است.

 


مهمترین بخش در تدوین سند تحولی حوزه هنری و سند زیست‌بوم استان زنجان بررسی نقش مساجد و پایگاه‌‌های جریان‌ساز و تأثیرگذار در وقایع مربوط به انقلاب اسلامی در شهر زنجان بوده است که در راستای تحقق بخشی از این سند، ضمن برنامه‌ریزی برای پیش‌تولید این فیلم، در مدت زمان چندین ماه تحقیق و پژوهش این پروژه نیز انجام شده است.

 


این مستند در رابطه با سرگذشت زنجان در دوران اشغال نیروهای استعمارگر در جنگ‌های جهانی اول و دوم و نقش محوری مسجد در کوتاه کردن دست استعمار و استکبار است و قسمت‌هایی از این مستند بصورت بازسازی رویدادها و وقایع ضبط خواهد شد.

 


لازم به توضیح است که در تولید مستند مسجد دمیریه رسول حاجی‌نجفی به عنوان کارگردان، کبری جباری در  بخش تحقیق و پژوهش، منیره زینالی به عنوان نویسنده و دستیارکارگردان، علیرضا مقدم در مقام تصویربردار، زهرا قره باغی به عنوان دستیار کارگردان و  زهرا جواهری به عنوان عکاس و تصویربرداری پشت صحنه؛ کار خود را همزمان با دهه فجر امسال آغاز کرده‌اند.

 


این مستند پس از مستند «سرپناه» در موضوع مسجد ولیعصر(عج)، دومین مستند در خصوص مساجد مؤثر در جریان انقلاب اسلامی در زنجان‌ می‌باشد.

کد خبر 1251942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha