رییس مجلس شورای اسلامی وارد خوی شد

رییس مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از مناطق زلزله زده از طریق فرودگاه خوی وارد این شهرستان در شمال آذربایجان غربی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محمدباقر قالیبافT رییس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در راستای بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان خوی و اطلاع از آخرین عملکرد و اقدامات صورت گرفته برای امداد رسانی و رسیدگی به مردم آسیب دیده، وارد خوی شد.

در این سفر یک روزه قرار است قالیباف از مناطق زلزله زده حاشیه شهر و اردوگاه‌های اسکان اضطراری بازدید کرده و طی جلسه ای در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته قرار گیرد.

گفتنی است؛ شهرستان خوی ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب (8 بهمن ماه) بر اثر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) لرزید و پس از وقوع زلزله، امدادگران هلال احمر در کمتر از پنج ساعت جستجو و نجات را در ۷۲ روستا به اتمام رساندند و اسکان اضطراری آغاز شد. در پی این زلزله بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد، در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند.

خوی با ۳۹۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

کد خبر 1251945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha